• ראשי
  • /
  • אילו תביעות ניתן להגיש במסגרת תביעות רשלנות רפואית?

אילו תביעות ניתן להגיש במסגרת תביעות רשלנות רפואית?

בעשור האחרון הוגשו לבתי המשפט בממוצע מדי שנה כ-1,500 תביעות בגין רשלנות רפואית. אלה יכולות לכלול בין השאר תביעה נגד קופות חולים, בתי חולים, רופאים, מוסדות רפואיים ועוד בגין רשלנות במהלך טיפול רפואי, בדיקות, הליך ניתוחי, לידה, אבחנה לקויה. ייעוץ גנטי שגוי ועוד.

תביעות בגין רשלנות רפואית, הן מהנפוצות בתביעות נזיקין, תוך הכרה בזכויותיהם של מטופלים ובפיצוי המגיע להם.

בישראל אין חוק מיוחד המתייחס לרשלנות רפואית והיא כלולה בחוק הכללי של עוולת הרשלנות בפקודת הנזיקין. תביעות בגין רשלנות רפואית אשר גרמו למוות של מטופל, מוגשות בכפוף לסעיף 304 של חוק העונשין. בחינת הנסיבות מחייבת הוכחת הקשר בין הנזק לבין הרשלנות, והוא אמור להיות מוצג באופן משפטי, עובדתי וסיבתי.  

רק עורך דין רשלנות רפואית מומחה בתחומו שהשתלם גם בלימודי רפואה למשפטנים, יוכל להשיג חוות דעת רפואיות אמינות , אשר עשויות להוכיח את הרשלנות ואף לדייק לראיות המוכיחות את הסטייה, הפעולה הרפואית, או היעדרה שגרמו לרשלנות.

רשלנות רפואית

משרד עו"ד ענת גינזבורג- רשלנות רפואית בלידה

משרדנו מייצג בהצלחה לקוחות בתחום רשלנות רפואית בלידה ונזקפו לזכותו תקדימים משפטיים רבים. 

פנו אלינו לשיחת היכרות עם עו"ד בתחום, והערכת שווי התביעה- 03-6958860. 

אנו מייצגים תובעים בלבד, וכך שומרים על נאמנות מלאה לצד שלכם בתביעה. למשרדנו מעל 30 שנות ניסיון.

סוגים של רשלנות רפואית

יש כמה סוגים של רשלנות רפואית וביניהם: רשלנות רפואית בהריון, באבחון מחלה או למשל אירוע מוחי. רשלנות בביצוע בדיקות, רשלנות בחדר הניתוח. בזמן שהייתו של אדם במוסד או בבית החולים שהובילו לנכות ואף למוות. רשלנות בגין ניתוחים וטיפולים קוסמטיים כושלים, בטיפולי שיניים (או בהרדמה לפני ביצוע הטיפול). רשלנות של רופא משפחה ועוד. 

תביעות רשלנות רפואית רבות מוגשות בגין אבחון לקוי, מאוחר או שגוי. אבחון כזה עלול להוביל לרצף של טעויות הן במתן הטיפול, הפנייה לבדיקות, מתן תרופות ועוד. גם אבחנה מאוחרת של מחלה אשר גרמה להחמרתה לעתים עד מות החולה, היא מקרה של רשלנות רפואית. 

אבחון שגוי, עלול לגרום לכך שהגורם המטפל ייתן לחולה תרופה או טיפול לא נכון אשר עלולים להחמיר את מצבו הנפשי או הגופני.

טיפול  שניתן למטופל שלא בהסכמתו, או כאשר לא היה במצב של חתימה על הסכמה לביצועו.

ניתוחים שבהם התקיימה פעולה רשלנית גרמה לנזק, או שהניתוח לא הושלם כפי שהיה צריך. (כמו למשל בהוצאת גידול סרטני).

רשימה זו איננה שלמה ומדי שנה נוספים תקדימים של מקרי רשלנות רפואית בגין אבחונים. 

רשלנות רפואית במהלך הריון ולידה

אחוז ניכר מתביעות בגין רשלנות רפואית, מוגשים בנושא של היריון ורשלנות בלידה. הסיבה לכך היא כי עד היום נוהגת המערכת הרפואית "להקל ראש" בלידות, משום שרובן אכן מסתיימות בהצלחה. אולם מסתבר כי יש אחוז מסוים של מהלך היריון ואף לידות, הדורשים התייחסות ספציפית והתערבות בגין תוצאות המרמזות על בעיה כלשהי. לעתים רבות הם לא זוכים למענה הנכון, ואף גורמים לנזק לאם ולעובר ואף למוות.

על פי מספר התביעות הגבוה המוגשות בגין רשלנות בלידה עולה מצב של מחסור בכוח אדם,  עיכובים בלידות, שימוש בציוד רפואי הגורם לנזק לעובר, פרשנות שגויה לנתוני בדיקות, בחירה בלידה בשיטה לא מתאימה ועד אי נוכחות של רופא בחדר הלידה, אשר הובילה ללידה כושלת.

ישנן תביעות המוגשות בגין ביצוע לקוי של פרוצדורה רפואית במהלך ההיריון או הלידה, קריאה לא נכונה של מוניטור (שיכול להעיד על מצוקה עוברית), החדרה של משככי כאבים או מזרזי לידה בכמות גדולה מדי. עיכוב ביילוד העובר שעלול לגרום ללידת תינוק פגוע בשל מחסור באספקת החמצן. בחירה בשיטה לא נכונה של לידה כמו החלטה על ניתוח קיסרי בשל מצוקה של העובר, אי מתן טיפול הולם לתינוק שאך זה נולד.

תביעות רבות מוגשות בגין כך שבשעת הלידה שהסתבכה, לא נכח רופא בכיר שעשוי היה למנוע לידה כושלת עם נזק משמעותי.

ייעוץ וליווי משפטי צמוד- רק עורך דין בעל השכלה משפטית רפואית

ישנם מקרים נוספים של רשלנות רפואית, ורק עורך דין בעל ניסיון הבקיא בתחום, יוכל לייעץ לכם  וללוות אתכם במהלך התביעה, החל משלב איסוף המסמכים הדרושים להצגת הראיות ועד לייצוג בבית המשפט. 

תביעת רשלנות רפואית בגין הריון או לידה ניתן להגיש רק עד שהילד הגיע לגיל 25. מומלץ לעשות זאת קודם לכן, כדי לזכות בפיצוי שיאפשר לו לחיות באיכות טובה. 

בנוסף מוגשות תביעות רשלנות רפואית בגין ייעוץ שגוי על מחלות גנטיות בזמן הריון, העלולים לגרום לסבל רב הן ליילוד והן למשפחתו. 

המאבק מול גורמים או מוסדות רפואיים, כמו גם מול חברות ביטוח או קופות חולים על כל הבירוקרטיה המסואבת, סוללות עורכי הדין שלהם וקשר השתיקה בין רופאים ומוסדות רפואיים, גורמים להרבה "תובעים פוטנציאליים" להרים ידיים. מצד שני יש רבים המבינים כי יש להם את כל הזכויות לקבל פיצוי וזו אף חובתם להגיש תביעות ובדרך זו לנסות ולמנוע את המקרה הבא, מול מערכת רפואית מצילת חיים, שיש לה גם חובה לתפקד כסמן מוסרי ומצפוני מול הציבור הזקוק לידע שלה ותלוי בה.

אם אתם עומדים בפני הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, אנו מזמינים אתכם לקבל ייעוץ במשרדנו, ע"י עורכי דין בעלי השכלה רפואית משפטית מתאימה והצלחות רבות בהגשת תביעות רשלנות רפואית. 

שכר טרחת עו"ד משולם באחוזים, על בסיס זכיה בתיק ולאחר קבלת הפיצוי בסיום התיק.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד
 
 

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן