• ראשי
  • /
  • תאונת מדרכה – מה עלי לעשות? כל השלבים!

תאונת מדרכה – מה עלי לעשות? כל השלבים!

חברת הביטוח שלחה אליכם חוקר בעקבות הגשת תביעה. מה לעשות? -עו"ד ענת גינזבורג
מדרכה שבורה

כתוצאה ממהמורה במדרכה ( מרצפות שהיו מורמות ) נפלתי ונחבלתי קשות. האם יש לי זכות תביעה? נגד מי?

  1. יש לבדוק האם המדרכה היא מדרכה ציבורית, ושייכת לעיריה, המופקדת על תחזוקת ו/או אחזקת  מדרכות ציבוריות , או שהמדרכה נמצאת בתחומי בניין , קניון וכו', דהיינו מדרכה פנימית, שאז  יש לבדוק את זהות הבעלים ו/או מחזיק הקרקע. פקודת העיריות קובעת כי על רשות מקומית לדאוג לתיקון, ניקוי, תקינות של רחוב ו/או כביש  שאינו רכוש הפרט, למנוע ולהסיר מכשולים ברחוב, לדאוג למצבו התקין של על רחוב ו/או כביש בתחומה וכו'. הפרת תקנות אלו משמעה הפרה של חובות הקבועות בחוק. על רשות מקומית להגן על עוברים ושבים הפוסעים על המדרכות, לדאוג לתקינות המדרכות, לתחזקן וכו', ובמקרה של מכשול ניתן להגיש תביעה הן בגין הפרת חובה הקבועה בחוק והן בגין רשלנות.
  2. קיימת כמו כן רלבנטיות לשאלה האם המהמורה היתה גלויה לעין, או שהיתה מוסתרת, האם המקום היה מואר או חשוך, האם היה שילוט לגבי עבודות במדרכה וכיו"ב.
  3. דאג לצילום מיידי של הכשל/המהמורה, רצוי תמונות וכן צילום וידאו.
  4. עליך לבצע את כל הבדיקות הרפואיות הרלבנטיות, ובמידה ויתברר שהארוע גרם לנכות, ניתן בהחלט להגיש תביעה באמצעות עו"ד לביהמ"ש בגין נזקי הגוף שנגרמו.
  5. על התביעה להיתמך בחוו"ד מומחה רפואי שבדק אותך , ראה את כל הממצאים בתיק הרפואי והתרשם כי נותרה נכות.
  6. ראשי הנזק בתביעה בגין תאונה מסוג זה הינם : כאב, סבל ועוגמת נפש, הצורך בעזרת צד ג' או עזרת בני משפחה עקב הנכות, הוצאות רפואיות, נסיעות לבדיקות וטיפולים, החזר הוצאות שהוצאו עקב התאונה כנגד קבלות וכיו"ב.
  7. במידה וקודם לתאונה עבדת, למרות שיצאת לפנסיה, ניתן לקבל פיצוי עבור אובדן כושר עבודה והפסדי שכר. יש להגיש את התביעה רק לאחר שהנכות התגבשה, לפחות כשנה ממועד התאונה.
  8. כמו כן, במידה ויש לך פוליסת תאונות אישיות, ניתן להפעיל אותה ולדרוש פיצוי מחברת הביטוח במידה והנזק שנגרם כלול בפוליסה ( דוגמת שברים וכיו"ב).

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן