• ראשי
  • /
  • מדריך לנפגעים בתאונות דרכים ועבודה – ראיון עם עו"ד ענת גינזבורג

מדריך לנפגעים בתאונות דרכים ועבודה – ראיון עם עו"ד ענת גינזבורג

מתוך ידיעות אחרונות, מתאריך 09/02/11
צילום הכתבה

מתוך כתבה שפורסמה במגזין ממון, 09.02.2011, ליטל דוברוביצקי.

מדור נפגעים

חלקים מתוך הכתבה:

נפצעתם בתאונת דרגים או בתאונת עבודה? נגרם לכם נזק בגלל רשלנות רפואת? מה הפעולות שצריך לעשות כדי לתבוע פיצוי מגגע האירוע

אירועים מצערים כגון תאונת דרכים, תאונת עבודה או קבלת טיפול רפואי רשלני עלולית לקרות לכל אחד מאיתנו. חשיבות רבה קיימת לפעולות הנדרשות מהנפגע מייד לאחר היאורע הפוגע. מה על הנפגע לעשות?

מוסף ממון גיבש באמצעות עורכי הדין הילה לביא ממשרד יהב ושות', עו"ד ענת גינזבורג בעלת משרד המתמחה בתביעות נזיקין ורשלנות רפואית

תאונת עבודה

תאונת עבודה, לפי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי היא תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של הנפגע.

יום עבודה מתחיל ברגע שבו העובד יוצא מביתו לכיוון מקום העבודה, ומסתיים ברגע בו הוא נכנס הביתה בחזרה מהעבודה. לפיכך, גם תאונות אשר קרו בדרך לעבודה וא בחזרה ממנה ייחשבו תאונות עבודה וניתן יהיה לדרוש פיצוי בגין הנזק.

חשוב לדאוג לצלם את זירת האירוע בזמן אמת, קרוב ככל האפשר לאירוע התאונה, עוד טרם הותקנה או שונתה זירת האירוע. כמו כן, מציינת עו"ד ענת גינזבורג, כי יש לקחת פרטים מלאים של עדים לתאונה, ובמיוחד אם מדובר בתאונה שאירעה מחוץ למקום העבודה.

יש לגשת לרופא לקבלת תעודה רפואית הקושרת את האירוע למקום העבודה, ובה מפורט מה קרה באירוע והיכן, כולל שם מקום העבודה, וכן יש לדווח למעסיק על היעדרות במסגרת ימי מחלה או אי כושר עבודה. בגין יום הפגיעה ישלם המעסיק לעובד שכר יומי. בנוסף, יש לפנות מיד לחדר המיון או למוקד הרפואי, ולגשת לקבלת טיפול רפואי ולשמור על התיעוד הרפואי. אם הנפגע מרגיש רע לאחר שחרורו יש לפנות שוב למוסד הרפואי.

עו"ד ענת גינזבורג ממליצה כי בתאונת עבודה בה אירעה פגיעה חמורה כגון קטיעת איברים ופגיעת ראש קשה, יש לדרוש חקירה של משרד העבודה בדבר נסיבות התאונה. יש לוודא שהמעביד עודיע על התאונה למשרד העבודה, ולדרוש שמפקח יגיע מטעם המשרד לבצע חקירה, ולדרוש לקבך העתק הדו"ח.

 

 

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן