• ראשי
  • /
  • כתבה שפורסמה בדה מרקר קפה ביום 28.8.13 בנושא ביטוח תלמידים, מאת עו"ד ענת גינזבורג

כתבה שפורסמה בדה מרקר קפה ביום 28.8.13 בנושא ביטוח תלמידים, מאת עו"ד ענת גינזבורג

הורים: דעו את זכויות ילדיכם לקראת החזרה לבית הספר
0
הורים: דעו את זכויות ילדיכם לקראת החזרה לבית הספר
‎1
פעילויות ילדים  ביטוח תלמידים, ביטוח, ביטוח תאונות, ביטוח תאונות אישיות, עוד ענת גינזבורג, טיפים בביטוח

1 תגובות   יום רביעי, 28/8/13, 06:55
עד לא מזמן סברתי שביטוח הילדים שלנו בבית הספר חל רק על תאונות במסגרת בית הספר. אז חשבתי. דברים חדשים נתגלו לי תודות לעו"ד גינזבורג, שחברתי הייתה בקשר עימה, לאחר שעזרה לה במקרה הקשור לבנה.
****
 
רובנו יודעים, כי אם ילדנו נפגע חלילה בתאונה כלשהי בבית הספר או בגן, קיים ביטוח תאונות – " ביטוח תלמידים " וניתן לתבוע את חברת הביטוח ולקבל פיצויים, גם אם אין "אשם" בתאונה, וזאת בתנאי שהרשות המקומית דאגה לכינון ביטוח תלמידים אולם מה קורה כאשר הילד נפגע מחוץ לכתלי בית הספר או הגן, אפילו אם זה כתוצאה מחוסר זהירות או אשמה שלו? מה קורה כאשר הוא נפגע בבית?  
 
מה שלא ידוע לרבים מאיתנו, היא העובדה שילדינו מבוטחים בגין פגיעה תאונתית שנגרמה בכל פעילות שהיא, לרבות לאחר שעות הלימודים וללא קשר ללימודים, ובתנאי שהוא לומד במוסד חינוך.  . לדברי עו"ד ענת גינזבורג, מומחית בתביעות נזיקין, ביטוח התלמידים, המכסה תאונות שנגרמות בבית הספר, מכסה תאונות שנגרמו אף  בבית, ברחוב, לרבות בעת פעילות פנאי, בידור, ספורט או כל אירוע תאונתי, בכל שעה משעות היממה ובכל מקום בעולם (למשל תאונה שארעה במהלך טיול משפחתי בחו"ל)– וכל זאת ללא קשר לפעילות במסגרת בית הספר או הגן סכום הפיצוי המקסימלי עומד על למעלה מ- 360,000 ₪ והוא משולם במקרה של נכות באופן יחסי לדרגת הנכות שנקבעה לילד/נער/ה. כמו כן, קיים פיצוי לכל יום אשפוז ולכל יום של היעדרות מבית הספר או מהגן. הביטוח חל עד תום לימודיו של הנער/ה במוסדות החינוך.
 
 חשוב לדעת, שהתשלום הנ"ל אינו מותנה בקיומו של "אשם" או כתוצאה מרשלנות, אלא די בקרות  תאונה כדי להביא לפיצוי  יחסי לדרגת הנכות שנקבעה, גם אם הילד עצמו או הוריו גרמו לנזק שלא במתכוון.
 
  לדברי עו"ד גינזבורג, הפיצויים  לפי פוליסת ביטוח התלמידים ישולמו ללא קשר לפיצוי המגיע בגין תביעת הנזיקין במידה והילד/ה נפגע כתוצאה מרשלנות גורם זה או אחר, ביטוח התלמידים הוא מעין "ביטוח חובה", הכלול בסכום אגרת חינוך אותה משלמים ההורים למוסד החינוך באמצעות הרשות המקומית. ההורים משלמים, אך לא תמיד מודעים לזכויות ילדיהם, לא תובעים ולא מקבלים את שמגיע להם בחוק. כמו כן יש לשים לב כי התביעה בגין פוליסת ביטוח התלמידים מתיישנת  בגיל 21,  שלש שנים לאחר שלנער/ה מלאו  18 שנה,  ( לא 7 שנים מהגיע הנער/ה לגיל 18, דהיינו עד גיל 25 ).
 
חברות הביטוח לא מתאמצות שנדע
 
 עו"ד גינזבורג מציינת  כי חברת הביטוח המבטחת את התלמידים בביטוח תלמידים לא "מתאמצת" בלשון המעטה, ליידע את ההורים בדבר זכויות ילדיהם שנפצעו, ואינן והפיצוי המגיע להם, התוצאה העגומה היא, שגם אם יש להורה ידיעה כללית על קיום הביטוח,  הנטייה היא לחשוב שהוא קשור לנזק שנגרם בבית הספר או בגן בלבד וזאת מהסיבות הבאות:
 
לא נמסר להורים מידע לגבי הפוליסה, תנאיה והיקף הכיסוי , כפי שראוי היה להיות. הפוליסה אינה נמסרת כלל להורים למרות שהם משלמים את הפרמיה עבור הביטוח.
 
  
ב'. הפוליסה מוגדרת  כ-  "פוליסה לביטוח תאונות אישיות לתלמידים", מה שגורם להורים לחשוב כי היא קשורה רק לתאונות שקרו במוסדות החינוך. בדרך כלל נמצא עותק אחד של הפוליסה לדוגמה בבית הספר בלבד,
גביית התשלום עבור הפוליסה במסגרת "אגרת חינוך" דרך בית הספר, נעשית בתחילת שנת הלימודים ויוצרת רושם כאילו הביטוח קשור למוסד החינוכי ולהיות המבוטח תלמיד בו.
כאמור,  במקרים רבים, לדברי עו"ד גינזבורג "מתגלה המידע להורים באקראי, אולם גילוי מאוחר עלול להיות בעוכריהם, שכן  קיימת תקופת התיישנות קצרה לגבי ביטוח התלמידים, של 3 שנים בלבד (במקום 7 שנים) הנמנית החל מגיל 18. כך שמי שעבר את גיל 21 מאבד את זכות התביעה שלו.
 
 
         לסיכום, על ההורים לדעת מספר דברים חשובים:
 
1.    הביטוח חל לא רק במקרה של תאונה שקרתה בתוך בית הספר או בתחומי הגן, אלא מכסה כל תאונה (למעט חריגים: כגון תאונת דרכים ופעולת איבה) בכל מקום בעולם, וזאת 24 שעות ביממה.
 
      2.   ניתן ומומלץ להגדיל את סכום הביטוח, המוגבל לסכום מקסימלי של מעל  360,000 ש"ח  בלבד, תמורת תוספת פרמיה, ולהרחיבו גם למקרים נוספים, כגון: תאונת דרכים.
 
      3. דאגו לקבל עותק של הפוליסה ונספחיה,  לרבות טופס הודעה על תאונה וטופס תביעה.
 
      4. דווחו באופן מיידי למנהל בית הספר, דאגו שביה"ס ימלא " דו"ח תאונה "  וקבלו אישור על  כך וכן אישור על היעדרות מבית הספר. כל יום היעדרות מזכה אתכם בכסף החל מהיום השביעי.
 
      .
      5. שמרו את כל המסמכים הרפואיים ואת הקבלות על הוצאותיכם, זכותכם לקבל החזר על כל הוצאה שאינה מכוסה ע"פ חוק בריאות ממלכתי.
 
      6.   פנו יעוץ משפטי מקצועי על מנת שלא תקופחו בהתמודדות מול חברת הביטוח. עדיף שלא להתמודד לבד מול חברת הביטוח.                                                   

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן