• ראשי
  • /
  • תביעת תאונת עבודה – את מי ניתן לתבוע?

תביעת תאונת עבודה – את מי ניתן לתבוע?

בהתאם לחוק ביטוח לאומי, עובד שנפגע בתאונת עבודה, זכאי למימון וטיפול רפואי משירותי הבריאות (עפ"י חוק בריאות ממלכתי). זה כולל גם את זמן ההתאוששות, הטיפול עד לשיקום הסופי. זכות זו מחייבת פנייה למוסד לביטוח לאומי ומומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין בתחום תביעת תאונת עבודה. 

לצורך מימוש זכויותיו, על הנפגע לפנות מידית לקבלת טיפול רפואי. להשיג את כל תוצאות הצילומים והבדיקות שנעשו לו לאחר התאונה, לרבות מסמכים רפואיים נוספים, ולפנות לעורך דין המתמחה בתחום שיטפל בתביעתו מול הביטוח הלאומי. הנפגע ייפגש עם רופא תעסוקתי מטעם הביטוח הלאומי והוא יקבע כמה זמן על העובד להימנע מעבודה. 

אם יש חשש לנכות לצמיתות, בתום 90 ימי הפיצויים יגיש עורך דין מטעמו בקשה לקביעת אחוזי נכות. התביעה תוגש בליווי של מסמכים רפואיים, חוות דעת, אישורים מרופא תעסוקתי ועוד. הנפגע יהיה חייב להתייצב לפני וועדה רפואית של הביטוח הלאומי לקביעת אחוזי הנכות. במידה ויבקש לערער על הקביעה, יוכל לעשות זאת בטווח של 30 יום מקבלת הקביעה. במקרים מסוימים יתבקש להגיע לוועדה הרפואית לערערים. אם הערעור לא צלח, הוא יכול לפנות באמצעות ייצוג משפטי לבית הדין לעבודה. החוק קובע כי מי שנקבעו לו פחות מחמישה אחוזי נכות.

תביעת תאונת עבודה – יכולים להגיש שכירים וגם עצמאים אשר נפגעו במהלך עבודתם. התביעה הראשונה תוגש למוסד לביטוח לאומי.

תאונת עבודה

תביעה מול המעסיק

יש מקרים בהם זכאי הנפגע גם לפיצוי מצד ג' או ממקום עבודתו או לגורמים נוספים, הכל לגופו של עניין. תביעה מול המעסיק מחייבת הוכחה מצד הנתבע כי התאונה נגרמה עקב רשלנות של המעסיק או רשלנות במקום העבודה כמו נוכחות של ציוד מסוכן, חוסר ציוד מגן, הנחיות שגויות ועוד. הליך זה כולל אישור של אחוזי הנכות לצמיתות מהמוסד לביטוח לאומי

עובדים אשר מבוטחים בביטוח חיים אשר כולל קבלת פיצוי במקרה של אובדן כושר, יכולים בנוסף לתביעה מול ביטוח לאומי לתבוע גם את חברת הביטוח שלהם בהתאם לתנאי הפוליסה. 

מומלץ לתבוע את חברת הביטוח באמצעות עורך דין בתחום של תביעת תאונת עבודה, לקבלת ומימוש הזכויות והפיצוי המרבי המגיעים לנפגע. 

תביעה מול המעביד

במידה ותאונת העבודה אירעה עקב רשלנות המעביד, יכול הנפגע לתבוע גם אותו. בשל כך מעסיקים רבים מבוטחים בפוליסת "חבות מעבידים" אשר המטרה שלה היא להגן עליהם מפני תביעות עובדים בגין רשלנות בעבודה. 

לאחר תאונת העבודה, יש לברר אם למעביד יש פוליסת חבות מעבידים וכן את פרטיה ופרטי חברת הביטוח. 

תביעת תאונת עבודה בגין רשלנות מעביד, מתיישנת אחרי 7 שנים ממועד התאונה, ותביעה מול חברת הביטוח מתיישנת 3 שנים ממועד התאונה. 

במקרים בהם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם לקבלת פיצוי או תגמולים בגין תאונת עבודה, מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום תביעת תאונת עבודה הבקיא בניהול מו"מ מול חברות הביטוח ויכול להשיג להם את מלוא הפיצוי המגיע לכם.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד

 

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן