• ראשי
  • /
  • תביעת ענק נגד ברזילי

תביעת ענק נגד ברזילי

צעיר בן 19 מאשקלון תובע באמצעות הוריו 21 מיליון שקל מבית החולים ברזילי בעיר ומקופת החולים מכבי. ידיעות אשקלון, 16/06/2017
צילום הכתבה

צעיר בן 19 מאשקלון תובע באמצעות הוריו 21 מיליון שקל מבית החולים ברזילי בעיר ומקופת החולים מכבי, בטענה שרשלנות רפואית בזמן לידתו ובמעקב התפתחותי מאוחר יותר גרמה לו לפיגור שכלי ולנכויות קשות.

התביעה הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו״ד ענת גינזבורג נטען כי עקב מצוקת היריון של האם הוחלט ליילד את הילד בניתוח קיסרי, אולם הניתוח בוצע באיחור של כמה שעות.
מספר שבועות לאחר הלידה הבחינו ההורים ברעידות שלא פסקו אצל התינוק ופנו מספר פעמים לקופת מכבי. החולים שם, לטענתם, לא נמצא הסבר לתופעה.
מאז ועד שהילד היה בן 5.4 חודשים מצביע התיק הרפואי בקופת החולים על עשרה ביקורים חוזרים של ההורים עקב אי שקט, מחלת חום,
חרחורים ושיעול נבחני. כאשר החמיר המצב פנו ההורים לבית החולים ברזילי.
מהתביעה עולה כי בגיל שמונה חודשים חווה התינוק פרכוס שנמשך 15 דקות ואושפז בבית החולים, שם נערכו לו בדיקות שהעלו ממצאים פתולוגיים, אך לא נקבעה אבחנה רפואית חד־משמעית.
בשבועות שלאחר מכן גברו הפרכוסים וההורים פנו למומחה בבית החולים הדסה בירושלים, שהתרשם כי התינוק סובל משיתוק מוחין ופיגור שכלי.
מבחינה תפקודית, קבע הרופא, הוא יהיה סיעודי באופן מלא ויזדקק לעזרה צמודה בכל תפקודי היומיום.
הוא אינו אוכל או מתרחץ לבד, אינו שולט על הסוגרים, מתנייד בכיסא גלגלים ומסוגל ללכת רק כמה צעדים עם תמיכה. כיום הוא לומד במסגרת החינוך המיוחד, אינו קורא או כותב והבנתו בסיסית ומוגבלת
מומחה בתחום המיילדות שחוות דעתו מצורפת לתביעה קבע כי "התנהלות בית החולים הייתה רשלנית באופן חמור.
זוהי תוצאה של מצוקה ממנה סבל במהלך הלידה. מעקב צמוד של רופא היה מונע נזק שכזה בסבירות גבוהה".
בהתייחס למעקב ההתפתחותי בקופת החולים כתב:
"אין ספק כי במיוחד בקבוצת הגיל הצעיר מאוד יש חשיבות רבה במניעת פרכוסים, בשל יכולתם להביא לפגיעה מוחית או להחמרת והתפתחות אפילפסיה. ה׳קפיצות׳ צריכות היו מבחינת הרופא הסביר, להביא לאבחון מוקדם במספר חודשים של הנזק המוחי הקשה ולהתחלת טיפול.
התחלה מהירה ביותר של טיפול במצבים אלו היא מה שנדרש כדי שהפגיעה המוחית הקשה תהיה קלה ­בצורה משמעותית. האיחור באבחון ובטיפול היה מתחת לסטנדרט המצופה מרופא סביר ובאיחור ניכר".
מבית החולים ברזילי נמסר בתגובה: ״מקרה זה התרחש לפני 19 שנים והוא אכן נמצא בבירור משפטי. בית החולים ייתן את המענה במסגרת ההליך המתנהל על פי החוק". מקופת החולים מכבי לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.

פורסם בידיעות אשקלון, 16/06/2017

צילום הכתבה בתמונה –

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן