• ראשי
  • /
  • תביעה נגד שיבא: החולה שוחרר ומת באותו היום

תביעה נגד שיבא: החולה שוחרר ומת באותו היום

קשישה הגישה תביעת פיצויים בסך 3.8 מיליון שקל נגד בית חולים תל השומר, בטענה שבנה שסבל מבעיות פסיכיאטריות קשות שוחרר מבית החולים זמן קצר לאחר הגעתו לחדר המיון פורסם במעריב השבוע 17/05/2016
צילום הכתבה

פורסם במעריב השבוע 17/05/2016

 

קשישה בת 86 הגישה תביעת פיצוים בפך 8.3 מיליון שקל נגד בית חולים שיבא בתל השומר, בטענה שבנה שסבל מבעיות פסיכיאטריות קשות שוחרר מבית החולים זמן קצר לאחר הגעתו לחדר המיון, ובמה שעות לאחר שחרורו נמצא ללא רוח חיים, ולא ברור אם התאבד או שנפטר עקב מצבו.
בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו״ד ענת גינזבורג נטען, שמדובר בגבר בן 63 אשר טופל במרפאה לבריאות נפש ברמת גן וקיבל טיפול תרופתי פסיכיאטרי בדרך קבע. למרות זאת, כאשר הובא לבית החולים במצב שלבלבול וחוסר התמצאות, הוא שוחרר ללא כל התייחסות למצבו הנפשי וכמה שעות לאחר מכן נמצא מת.

על פי כתב התביעה, המנוח התגורר עד ליום מותו עם אמו, לא הייתה לו משפחה והוא מעולם לא נישא. במהלך חייו הוא סבל מבעיות נפשיות וטופל בתרופות. לפני כשנתיים נמצא האיש בשעת חצות במצב בלבול קשה, כאשר הוא שוכב ברחוב ומכנסיו מופשלים. צוות מד״א שהוזעק למקום פינה אותו לבית החולים שיבא.

המנוח הגיע לחדר המיון מעט לאחר חצות, אולם לטענת האם בצהרי היום כבר שוחרר לביתו, ללא ליווי וללא השגחה. למרות מצבו הנפשי הקשה, נטען בתביעה, הוא לא עבר בדיקה פסיכיאטרית, לא הייתה התייחסות למצבו או לנסיבות הגעתו, הוא לא טופל, ולא נערך בירור לגבי ההיסטוריה הרפואית שלו. במקביל, נטען, אמו של המנוח התעוררה באמצע הלילה ולא מצאה את בנה. עקב מצבו הנפשי, היא פנתה למשטרה ושם נאמר לה כי הוא פונה לבית החולים.

כאשר האם הגיעה לבית החולים היא מצאה את בנה שוכב במיון וממתין לטיפול. לטענתה, הוא היה מבולבל, התקשה לתקשר איתה ולא ידע לומר לה מה קרה לו. היא חזרה הביתה ובשעת צהריים הופתעה לגלות שבנה חזר מבית החולים. עוד היא טוענת, שמאוחר יותר הוא נכנס לחדרו לנוח, ולמחרת גילתה כי הבן לא נמצא בחדר. בעודה מנסה להבין מה קרה, דפק בדלת שוטר שהודיע לה כי בנה נמצא מוטל ללא רוח חיים מתחת לחלון חדרו. בדיקת המשטרה לא העלתה חשד לפלילים ולא ברור האם המנוח שם לחייו או נפל מהחלון בשל המצב הנפשי שבו היה שרוי.

פרופ׳ עמיחי לוי, פסיכיאטר מומחה קבע בחוות הדעת המצורפת לתביעה, שהתנהלות הצוות הרפואי בשיבא הייתה בלתי תקינה לכאורה וחרגה מהסטנדרט הרפואי הסבירו התקין. ״צוות שיבא צריך היה לא רק לזמן פסיכיאטר כדי לבדוק את המנוח ולא רק לברר באופן נרחב את ההיסטוריה הרפואית והפסיכיאטרית שלו, אלא חייב היה להשאיר אותו בבית החולים, כדי לעקוב אחר מצבו״, נטען בחוות הדעת.

מבית החולים שיבא נמסר: ״כתב התביעה התקבל בבית החולים. לאחר בירור הפרטים נגיב בבית המשפט״.

צילום הכתבה בתמונה –

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן