• ראשי
  • /
  • תאונת דרכים – שלב התאונה ועד שלב הגשת התביעה

תאונת דרכים – שלב התאונה ועד שלב הגשת התביעה

בית משפט ומפתחות רכב

במציאות של היום, תאונות הדרכים קורות במספרים גדולים, גובות קורבנות רבים ומותירות פצועים רבים במצב קשה, בינוני וקל, בין אם בגוף או בנפש. אנשים רבים אינם מכירים את  זכויותיהם ואינם יודעים כיצד להתנהל לאחר קרות התאונה, כיצד ואיך מגישים תביעה ומה היא כוללת. 

נדבך חשוב מאוד בתהליך התביעה אליו רבים מהנפגעים אינם מודעים הוא השלב שלאחר התאונה ועד הגשת התביעה. זהו שלב חשוב ביותר ואף לא פחות מההליך עצמו בבית המשפט או מול חברת הביטוח. משכך –  מומלץ דבר ראשון לשכור עו"ד תאונות דרכים שמתמחה בתחום ויכול להגן על זכויותיהם. 

נקפוץ מעט קדימה

כאשר מגישים תביעה, בין אם היא תוגש בבית משפט השלום \ מחוזי [הסמכות בהתאם לגובה התביעה] לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים [ חוק הפלת"ד], בית המשפט באמצעות המותב [כלומר השופט אשר יושב בתיק] ימנה מומחים רפואיים בתחומים הרלוונטיים לפגיעה, אותו מומחה/ מומחים יבדוק את הנפגע, יבחן את המסמכים [הקשורים לתחום מומחיותו מהתאונה] ויקבע את דרגת נכותו של הנפגע. דרגת הנכות היא הבסיס הראשוני לתביעה ולסכום הפיצויים שיתקבל בסופה. המומחים אשר ימונו ע"י בית המשפט הם בהתאם "לבקשה למינוי מומחים", בקשה אשר מוגשת ביחד עם התביעה ע"י התובע באמצעות בא כוחו.

על פי הפסיקה בבתי המשפט – די "בראשית ראיה", כלומר מספיק שהשופט יתרשם כי קיימת אפשרות שלתובע נותרה נכות, אף אם מינימלית, באותו תחום רפואי, הוא ימנה מומחה מטעם בית המשפט אשר יהיה אמון על בדיקתו של התובע וקביעת דרגת הנכות.

נהוג לומר כי למסמכים רפואיים ראשוניים, "אותנטיים" , ישנה חשיבות גדולה בתיק וזו טענה נכונה אולם חשוב לדעת כי במקרים רבים,  רק לאחר ימים/ שבועות ובמקרים חריגים אף למעלה מכך, יחל הנפגע בתאונה לסבול מדבר כזה או אחר, בין אם בתחום האורתופדי/נפשי/ נוירולוגי וכו'. חשוב להביא לידיעת הרופא את התלונות הרלוונטית, גם אם הן לא מיד לאחר התאונה וזאת מכיוון שהן בהחלט עשויות להיות קשורות לתאונה.

על העורך דין המייצג בתיק, כאשר הוא מקבל את התיק [רצוי ככל הניתן בסמוך לתאונה], לשבת ולהבין ביחד עם הנפגע ממה הוא סובל, ולבדוק האם הוא נבדק ע"י רופאים בתחומים הרלוונטיים. חשוב לבחון את התיק הרפואי הקודם של התובע, להבין האם יש לו מחלות רקע או האם הוא סובל מנכויות אשר הוחמרו בעקבות התאונה או האם כבר עבר בעבר תאונות דרכים.

תביעות נהוג להגיש לאחר התגבשות הנזק, כלומר לאחר שהנזק אשר נגרם כתוצאה מתאונה כבר הגיע "למיצוי" ולא צפוי להשתנות, לכאן או לכאן. בדרך כלל מדובר על סדר גודל של 10-12 חודשים אולם ישנם מצבים בהם הנפגע יעבור מספר ניתוחים , או מצבים של פגיעות קשות ומצבים אחרים אשר יביאו להתגבשות הנזק רק בשלב מאוחר יותר. חשוב מאוד להגיש את התביעה רק כאשר הנזק התגבש והמומחה הרפואי מטעם בית המשפט יוכל כבר לקבוע נכות צמיתה. התיישנות בתביעות מסוג זה הן לאחר 7 שנים ולכן אין צורך למהר ולהגיש תביעה, אלא להגיש תביעה רק כאשר היא מקיפה את כלל הפגיעות של הנפגע ומגובה במסמכים מרופאים רלוונטיים אשר מעידים על כך, לרבות בדיקות מסוגים שונים. 

לסיכום, חשוב לדעת כיצד להתנהל כבר מהשלב המקדמי לאחר התאונה. ככל שעורך הדין ינהל את התיק משלב מוקדם, הוא יוכל לסייע ולכוון את הנפגע ולוודא כי בעת הגשת התביעה, יעמדו מול השופט והמומחה הרפואי מטעם בית המשפט,המסמכים המתאימים והרלוונטיים. בעזרת עורך דין תאונות דרכים הנפגע יוכל לממש את זכויותיו בצורה מיטבית. ליווי מתאים משלב מוקדם שווה כסף.

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן