• ראשי
  • /
  • תאונות דרכים: כל הדרך עד לקבלת הפיצויים

תאונות דרכים: כל הדרך עד לקבלת הפיצויים

נהג ,נוסע ברכב , הולך רגל, זכאי עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים [ חוק הפלת"ד ]  לקבל פיצוי כספי עקב נזקי הגוף שנגרמו להם בתאונת דרכים, מחברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב בו נפגעו.

 

חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה היא האחראית על פיצוי הנהג/הנוסע/הולך הרגל, ללא כל קשר לשאלה האם התאונה נובעת מרשלנותו של הנהג או של נהג הרכב השני, משום שעפ"י החוק חברת הביטוח המבטחת בביטוח חובה את הרכב היא כאמור זו שתפצה את הנפגע, ללא קשר לשאלה מי אחראי לתאונה.

 

גם במקרה של הולך רגל למשל, או רוכב אופניים/ קורקינט, שנפגעו ע"י רכב, על חברת הבטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה לפצות את הנפגע.

 

מה קורה בתאונות של פגע וברח? או במקרים שהנהג שפגע בהולך רגל לא היה מבוטח בביטוח חובה? או במקרה בו נפצע נוסע ברכב אולם הנהג לא היה מבוטח בפוליסת ביטוח חובה?

 

לשם כך הוקמה "קרנית", קרן ממשלתית, שתפקידה לפצות את אותם נפגעים, והפיצוי שיתקבל ע"י קרנית אינו שונה מזה שיתקבל ע"י חברת ביטוח רגילה.

 

אבל מה הדרך הנכונה? מה עושים אחרי שנפגעים בתאונת דרכים, על מנת לקבל פיצוי עבור הנזק שנגרם לנו? האם יש חוקים וכללים והאם סדרי העדיפויות משתנים כאשר לא מדובר בתאונה שגרתית?

תאונת דרכים

 

מה הדרך הקצרה ביותר לקבלת פיצוי?

 

יש לפנות אל עורך דין תאונות דרכים. החוק בישראל כאמור מאפשר לנפגעי תאונות דרכים לקבל פיצוי בגין נזקי גוף, לרבות נזק נפשי, שנגרם להם. עורך דין מומחה יפעל להשגת הפיצוי המקסימלי שמגיע לכם בהתאם לחוק. הוא יסייע לכם בהגשת תביעת נגד חברת הביטוח.

 

כיצד לפעול לאחר התאונה?

 

לאחר התאונה יש להוציא אישור משטרה בנוגע למעורבות בתאונה, ולאסוף את כל התיעוד הרפואי, המסמכים הרלוונטיים והקבלות. בתום 10-12 חודשים מהתאונה ובמקרים מורכבים יותר גם למעלה מכך, עורך הדין יגיש תביעה כנגד חברת הביטוח הרלוונטית. במסגרת התביעה יבקש עו"ד מביהמ"ש כי ימנה מומחים רפואיים בתחומים בהם סובל הנפגע, למשל אורתופד, ראומטולוג, פסיכיאטר, כירורג ועוד.  המומחה הרפואי יבדוק את התובע, יכין לביהמ"ש חוות דעת רפואית אשר תאמוד את נכותו של הנפגע באחוזי נכות .

 

אילו נזקים ניתן לתבוע?

 

ניתן לתבוע מחברת הביטוח בביהמ"ש פיצוי עבור ראשי נזק כגון הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הפסדי כושר השתכרות, הפסדים בגין תנאים סוציאליים ( פנסיה, גמל , קרן השתלמות וכיו"ב), הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד, הוצאות נסיעה או מימון רכב אוטומטי או נסיעות במוניות, פיצוי בגין כאב וסבל (נלקחים בחשבון גילו של הניזוק, מועד התאונה, כמה ימים אושפז וכיו"ב).  כמו כן ניתן פיצוי עבור עזרה בעבודות הבית / טיפול וכו'. משפחתו של הניזוק שסייעה לו זכאית לקבל אף היא פיצוי.

 

במקרה של פציעה קשה זכאי הנפגע /משפחתו לקבל בנוסף על האמור לעיל פיצוי עבור התאמת הדירה לצרכיו, ציוד ביתי , ציוד סיעודי, אביזרים שיקומיים, אישפוז במוסד סיעודי/ מימון מטפל/עזרה צמודה, רכב, התאמת רכב, טיפולים רפואיים ופארא-רפואיים , רכישת ציוד מתכלה, מיזוג אוויר, כביסה מוגברת כיו"ב.

 

קיימת חשיבות רבה למינוי עורך דין המתמחה בתחום, כבר בתחילת הדרך, על מנת שיוכל לגבש אסטרטגיה אשר תשרת בצורה מקסימלית את צרכי הלקוח ותביא לפיצויים מרביים בהתאם לנזקיו.

אחריות מוחלטת לפיצוי

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים סלל מסלול ייחודי, שמטרתו להקל על הנפגעים ובני משפחתם. כך לדוגמא, בתאונות דרכים חל עקרון האחריות המוחלטת, כלומר – כל נפגע אשר בוטח כחוק בביטוח חובה זכאי לפיצוי ככל ונפגע, וזאת ללא קשר לשאלת אשמתו בקרות התאונה.

כך, גם מי שנפגע בתאונה כתוצאה מאשמתו שלו, יהיה זכאי לפיצויים על פי החוק מחברת הביטוח שביטחה את רכבו בביטוח חובה, ובתנאי שאינו מצוי בחריגים הקבועים בחוק.

ברוב המוחלט של המקרים, ככל שאין עסקינן במקרים המוחרגים בחוק, חברת הביטוח תהא מחויבת בתשלום עבור נזקי הגוף הנובעים מהתאונה, כאשר המחלוקת היחידה שתהיה, אם בכלל, תעסוק בגובה הנזק.

 

כמה זמן לוקח מרגע הגשת התביעה על קבלת ה?

 

תביעה בבית המשפט היא תהליך אשר יכול לקחת עד מספר שנים, וזאת בהתאם למורכבות התיק, הצדדים וההליכים בבית המשפט. במקרים מסוימים, יוכל עורך הדין לבקש מקדמה על חשבון הסכום שייפסק בסופו של ההליך, ( תשלום תכוף) , זאת על מנת לממן צרכי מחיה וקיום , הוצאות וטיפולים רפואיים שונים שנגרמו כתוצאה מהתאונה ולעזור לנפגע בתשלומים והוצאות.. עורך הדין מגיש בקשה ל"תשלום תכוף" ובהתאם לכך הלקוח מקבל מעין "מקדמה" על חשבון הכסף שהוא עתיד לקבל מחברת הביטוח.

 

כמה משלמים לעורך דין?

 

בתביעות פיצויים על נזקי גוף עקב תאונות דרכים, שכר טרחת עורכי הדין קבוע בחוק ומוגבל. המגבלה על שכר הטרחה נקבעה באחוזים ונגזרת מסכום הפיצויים אשר יקבל הנפגע בסיום התביעה. בתקנות הרלוונטיות נקבעו שלושה תרחישים אפשריים לניהול תיק תביעת פיצויים לנפגע תאונת דרכים המסתיים בתשלום פיצויים, הנעים בין 8%- 13%  ומשולמים ע"י חברת הביטוח הנתבעת.

למה לפנות אלינו?

משרדנו מתמחה בתביעות נזקי גוף. בין היתר, אנו מטפלים בתאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, נכי צה"ל, תביעות נזיקין, ביטוח ועוד.

משרד גינזבורג עורכי דין, נוטריון ומגשרים הוקם ע"י עו"ד ענת גינזבורג, בעלת ותק של מעל 30 שנות ניסיון כעו"ד, בוגרת לימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב ובעלת רישיון לעריכת דין משנת 1988, בוגרת רפואה למשפטנים באוניברסיטת תל אביב, יו"ר ועדת נכים, תגמולים ושיקום של לשכת עו"ד, חברת נשיאות והנהלת האגודה הישראלית לרפואה ומשפט, חברת פורום הנזיקין בלשכת עו"ד. מרצה בפורומים שונים ומגשרת. בעבר שימשה עו"ד גינזבורג מפקחת במשרד העבודה והרווחה במחוז ת"א והמרכז, שם נחשפה לתחום נכי צה"ל ובטוח לאומי. בהמשך מונתה לסגנית בכירה של פרקליטת מחוז ת"א ( אזרחית) שם  התמחתה בייצוג אגף השיקום ומערכת הביטחון נגד נכי צה"ל, תביעות  מורכבות נגד המדינה בנושאים כגון נזקי גוף, תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, דיני עבודה וכו'. כשפרשה מהפרקליטות האזרחית בשנת 1997, הקימה משרד עורכי דין עצמאי המייצגים תובעים פרטיים בלבד בתחומי התמחותה. מאז הקמתו טיפל המשרד באלפי תיקים בהצלחה, רשם תקדימים חשובים בכל הערכאות הרלוונטיות והוא נחשב אחד המשרדים המובילים בישראל בנזיקין ורשלנות רפואית.

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן