• ראשי
  • /
  • רשלנות קיימת גם בלידה – הסוגים השונים של רשלנות רפואית בלידה

רשלנות קיימת גם בלידה – הסוגים השונים של רשלנות רפואית בלידה

אחוז ניכר של תביעות רשלנות רפואית הן בגין רשלנות רפואית בלידה. לכאורה מדובר בהליך פשוט וטבעי, אבל במציאות זה לא תמיד כך. לידה עלולה גם להסתבך, ואז נדרש הצוות הרפואי למתן מענה מידי ומקצועי, כדי להבטיח את שלומם ובריאותם של היילוד והאם.

החוק הישראלי מאפשר הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה. תביעה כזו אפשר להגיש עד שמגיע הילד לגיל 25. חשוב ומומלץ להגיש אותה רק באמצעות משרד עורכי דין הבקיא בתחום הגשת תביעות בגין רשלנות רפואית בלידה. 

סוגי רשלנות רפואית בלידה

תביעות רבות בגין רשלנות רפואית בלידה מבוססות על טעויות של הצוות הרפואי, היעדר אנשי סגל ברמת מומחיות מסוימת. התערבות או חוסר התערבות במצב של מצוקה ועוד.

ישנן כמה וכמה פגיעות ידועות כתוצאה מתהליך שגוי של לידה כמו שימוש בציוד רפואי לא מתאים לצורך קידום הלידה. פרשנות לא נכונה של נתונים ממוניטור על מצבו של העובר. החדרה של כמות גדולה לזירוז לידה או משככי כאבים ועוד.

מיון לידה הוא מקום שאמור להיות בערנות מאוד גבוהה למצבים שונים אליהן נקלעות יולדות, אבל במציאות כמו בכל מיון, לעתים חסר בו כח אדם, רופאים מומחים, ציוד וגם אנשי הסגל הרפואי, עלולים לקבל החלטות שגויות והרות גורל אשר מובילות לאסונות של לידת עוברים עם פגם, שיתוק מוחין ועוד.

עיכוב בלידת עובר אשר שרוי במצוקה, עלול לגרום ללידת תינוק פגוע עקב חוסר באספקת חמצן. בחירה בלידה טבעית כאשר העובר שרוי במצוקה, על פני ניתוח קיסרי עלולה לגרום לפגיעה בעובר וגם באם. בדרך כלל בית החולים אינו נוטה למהר ולהחליט בנושא זה ומעדיף לידות טבעיות. התוצאה: יילודים פגועים וגם אימהות שנגרם להן נזק. לעתים מתנהל גם הניתוח הקיסרי ברשלנות וגורם לנזק לעובר ואף למוות.

הרבה פעמים לא נוכח רופא בחדר לידה, אלא רק אחות מיילדת ואם הלידה לא מתנהלת כשורה, לא תמיד יודעת או מורשית המיילדת לנקוט באמצעים שהיה נוקט רופא כדי לסיים את הלידה בצורה מוצלחת. גם במצב הזה עלול התהליך להסתיים בלידת יילוד פגוע ואף יילוד מת. 

יש תביעות רשלנות רפואית הנוגעות לחוסר אבחון של בעיות אצל יילוד מיד לאחר הלידה ובעקבות כך אי מתן, מתן טיפול שגוי או באיחור.

רשלנות רפואית בלידה

 

רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהיריון עלולה להתרחש במהלך תשעת חודשי ההיריון בשלבים שונים שלו. במהלך ההיריון עוברת כל אישה הרה בדיקות מעקב אשר נועדו לבדוק את תקינות ההיריון. סקירת מערכות היא אחת החשובות שבהן והיא אף עלולה להיות גורלית שכן היא יכולה להציג מומים או פגמים בעובר אם קיימים. היא מתבצעת בשבועות 14-16 להיריון והמטרה היא לוודא כבר בשלבים הראשונים של ההיריון, כי העובר מתפתח בצורה תקינה. 

אם חלילה מתגלות בעיות כלשהן, אזי ייתכן והאם תצטרך לעבור בדיקות נוספות או להפסיק את ההיריון, הכול כמובן לגופו של עניין תרתי משמע. מידת הדיוק של הבדיקה הזו חשובה מאוד והיא תלויה בציוד בו היא נעשית, במיקומו של העובר וגם במיומנות של הרופא. 

ידוע הוא כי ישנם הפרעות או מומים כמו למשל פיגור שכלי, אוטיזם, מחלות נפש ועוד שאינם באים לידי ביטוי בשום בדיקה רפואית וגופנית. אבל, יש כ-90% של מומים אחרים שאפשר לגלות אותם בסריקת מערכות מוקדמת. סריקה של המוח או הריאות יתבצעו רק בסריקה מאוחרת בשליש השני של ההיריון.  

בדיקות גנטיות ובעיות נוספות

מעבר לגילוי מומים באמצעות סריקות מערכות, ישנן בעיות נוספות שעלולות לפגוע במהלך היריון תקין והרופאים צריכים לתת להם מענה ראוי כמו מחלות של האישה ההרה, טיפולים רפואיים, נטילת תרופות ואף קיומן של בעיות רפואיות גנטיות במשפחה. מחלות או תסמונות אשר דורשות בדיקות נוספות כדי לשלול אותן אצל העובר. תפקידו של הצוות הרפואי הוא להפנות את האישה ההרה לכל בדיקה או אבחון אשר עלולים לחשוף בעיות, ולקבל את ההחלטה הנכונה לגבי כל הריון בהתאם לממצאים. בסופו של דבר הליך תקין של הריון הוא לידה של תינוק בריא ללא כל פגם או להבדיל, הפסקת היריון לא תקין בזמן הנכון. 

שאלת המפתח המרכזית בנושא של רשלנות רפואית בהיריון היא האם אכן התרחשה רשלנות רפואית? האם אירעה פגיעה ביילוד או באם במהלך ההיריון או הלידה. האם הועבר להורים כל המידע על ההיריון לרבות מומים מולדים. 

האם התקיימה רשלנות מצד אנשי הסגל הרפואי, או נעדר ממנה רופא בכיר אשר יכול היה לשנות את גורל הלידה והפגיעה באם או ביילוד.

את השאלות האלה ואחרות ינסה להבין עורך דין בקיא ובעל ניסיון בתחום של רשלנות רפואית בהיריון או רשלנות רפואית בלידה, ולייצג נאמנה את לקוחותיו תוך תמיכה בעדויות, מסמכים וראיות על השתלשלות העניינים שהובילה לאותה רשלנות.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד
 

משרד עו"ד ענת גינזבורג בתחום רשלנות רפואית 

משרדנו מייצג בהצלחה לקוחות בתחום רשלנות רפואית בלידה ונזקפו לזכותו תקדימים משפטיים רבים. 

פנו אלינו לשיחת היכרות עם עו"ד בתחום, והערכת שווי התביעה- 03-6958860. 

אנו מייצגים תובעים בלבד, וכך שומרים על נאמנות מלאה לצד שלכם בתביעה. למשרדנו מעל 30 שנות ניסיון.

קראו גם על: עורך דין רשלנות רפואית

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן