• ראשי
  • /
  • איך להתנהל בתביעת רשלנות רפואית בהריון

איך להתנהל בתביעת רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון הפכה ל"מכת מדינה" ולצערנו היא שכיחה מאוד. זה יכול להיות מום כלשהו ביילוד שלא אובחן בבדיקות, אי הפנייה או עיכוב לביצוע בדיקות קריטיות, ייעוץ גנטי כושל, פענוח שגוי של תוצאות בדיקה, אי מתן טיפול הולם בהיריון בסיכון ועד למצב של מות אישה הרה, שנובעים מאותה רשלנות רפואית בהיריון 

מגוון המקרים הוא רב. חלקם נוגעים ליולדת, חלקם ליילוד אבל לכולם השפעה גורלית ומכרעת על עתידה של משפחה. לא מדובר רק על עוגמת נפש עצומה אלא גם על תוצאות הרות גורל הדורשות משאבים כלכליים, אשר אין בהם כדי לנחם את המשפחה על הנזק שנגרם לאם או ליילוד, אולם הם עשויים לסייע למשפחה בהתמודדות עם תוצאות הרשלנות הרפואית בהיריון.

משרד עו"ד ענת גינזבורג- רשלנות רפואית בהיריון 

משרדנו מייצג בהצלחה לקוחות בתחום רשלנות רפואית בהיריון ולידה ונזקפו לזכותו תקדימים משפטיים רבים. 

פנו אלינו לשיחת היכרות עם עו"ד בתחום, והערכת שווי התביעה- 03-6958860. 

אנו מייצגים תובעים בלבד, וכך שומרים על נאמנות מלאה לצד שלכם בתביעה. למשרדנו מעל 30 שנות ניסיון.

תביעת רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בהיריון-נזק בלתי הפיך

רשלנות רפואית בהיריון, יכולה להיווצר עוד בשלבי ההיריון המוקדמים. יעוץ גנטי רשלני אשר לא הוביל לביצוע בדיקות ספציפיות נדרשות, עשוי לבסס תביעה כזו. 

כל אישה הרה נדרשת למעקב אצל רופא נשים וגם עורכת שורה של בדיקות שמטרתן לעקוב אחר התפתחות היריון תקין כמו סיסי שיליה, שקיפות עורפית, דיקור מי שפיר, סקירת מערכות מוקדמת או מורחבת ובדיקות מוניטור רצופות. 

חלקן של הבדיקות כלולות בסל הבריאות וחובה לבצע אותן, ויש הנדרשות עקב רצון האישה או ממצאים כלשהם המתפתחים במהלך ההיריון. זו יכולה להיות בדיקה מקיפה לאישוש חשד מסוים, מומים אצל היילוד שניתן היה לאתר ואשר לו היו מתגלים להורים, הם היו מחליטים על הפסקת היריון. משלא בוצעו הבדיקות ולא נתגלו, נולד ילד עם פגיעה משמעותית. ככל שהמום גדול יותר, כך סכומי הפיצוי יהיו גבוהים יותר מסבירה עורכת דין בעלת ניסיון בתחום רשלנות רפואית בהיריון. 

בנוסף תיחשב רשלנות רפואית מצד רופא אם הוא שלח את האישה ההרה לביצוע בדיקה מסוימת, אך לא וידא שהיא אכן ביצעה אותה ולא עמד על תוצאותיה. 

איך ניתן להוכיח רשלנות רפואית בהיריון?

תביעת רשלנות רפואית בהריון חייבת להוכיח ולהיתמך ע"י מסמכים רפואיים ו/ או כל רישום אחר, כי אכן חובת הזהירות הופרה כלפי האישה ההרה. זה יכול להיות אי ביצוע בדיקה לגילוי מומים, פענוח שגוי של תוצאות הבדיקה ואי גילוי המומים. על עורך דין רשלנות רפואית בהיריון לבסס את טענותיו בהתאם לפרקטיקה הרפואית שהייתה מקובלת בעת ההיריון.

בשלב הבא יש להוכיח את הנזק וכן את הרשלנות שהובילה לקיומו. לדוגמה במידה ועקב חוסר גילוי מומים אצל היילוד, נולד ילד עם פגיעה משמעותית לכל ימי חייו, יש להוכיח כי אי גילוי המומים, הוביל ללידתו ולו היו ההורים יודעם על כך במועד, היו מפסיקים את ההיריון. אם מדובר על נזק שנגרם עקב ביצוע בדיקה בצורה לא תקינה או רשלנית, זו תעמוד למבחן המשפטי-רפואי. 

תביעת רשלנות בהיריון- התיישנות אחרי 7 שנים מהלידה

התיישנות תביעת רשלנות רפואית בהיריון השתנתה לאחר פסק דין שניתן בבית המשפט העליון (פסק דין ליאור המר) והיא עומדת היום על 7 שנים ממועד הלידה. עד אז היו תביעות של הולדה בעוולה – תביעות רשלנות רפואית בהיריון מוגשות על ידי הילד הפגוע באמצעות הוריו עד גיל 18 ורק לאחר מכן נספרה תקופת ההתיישנות.

ביטול עילת הולדה בעוולה , הוביל לדרישת פיצוי בנזקים אחרים, בכפוף לדיני נזיקין.

חשוב לציין גם כי לא כל לידה בלתי מוצלחת, הוא תוצאה של רשלנות רפואית. לעתים מדובר על השתלשלות עניינים במהלך ההיריון  או הלידה שאיש לא היה יכול לצפות את מהלכם. 

המערכת הרפואית היא גוף חזק והרמטי, בו בדרך כלל ישנה שתיקה בהסכמה לגבי מקרים של רשלנות רפואית בהיריון ובכלל.

כדי להתמודד עם מערכת כל כך קשיחה והרמטית, רצוי להגיש תביעות רק באמצעות עורך דין הבקיא בשיטות ובטקטיקות של הגורמים הרפואיים להתחמק מהתביעות, לטשטש ראיות ולדעת להתנהל מולם ללא פשרות כדי להשיג ללקוחותיהם את הצדק ההומניטרי והפיצוי המגיע להם.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד

 

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן