• ראשי
  • /
  • הגשת תביעה בעקבות תאונת דרכים – המדריך המלא

הגשת תביעה בעקבות תאונת דרכים – המדריך המלא

בשנת 2019 אירעו 314 תאונות דרכים 28 יותר משנה שעברה. אף פעם אי אפשר לצפות מה יקרה ומתי, אבל הנתונים מזעזעים. בתאונות דרכים יש קורבנות ויש גם נפגעים שברגע אחד עלולים להפוך את חייו של אדם עצמאי לאדם נכה ותלוי. אנשים שיפסיקו לעבוד ולא יוכלו יותר לכלכל את משפחתם. אנשים שיהיו מוגבלים מבחינת התפקוד שלהם. שלא יוכלו יותר לעסוק במקצוע שעסקו ולעתים זה מקצוע לו שרכשו בעמל רב.

לקורבנות ולפצועים של תאונות דרכים מגיע פיצויים תאונת דרכים, משום שיהיה צורך לממן את הטיפולים העתידיים שהם יזדקקו להם, וכן לכלכל את חייהם בצורה סבירה.

כאשר אדם נוהג ברכבו הפרטי או נוסע בתחבורה ציבורית או במונית, הוא לא יכול לדעת מה יקרה בכביש. רוב הנסיעות מסתיימות כשגרה, אולם כאשר מתרחשת תאונה יש מי שחייו נפגעו ולעולם לא יחזרו להיות מה שהיו. יש פצועים בדרגות חומרה שונות, נכים לכל החיים גם מבחינה רגשית וגם מבחינה גופנית.

כאשר מדובר בתאונת דרכים הנתבעת היא חברת הביטוח, תאונת דרכים בדרך אל העבודה או ממנה מוגדרת כתאונת עבודה והנתבעים הם חברת ביטוח החובה של הרכב וכן המוסד  לביטוח לאומי.

כאשר מתרחשת תאונה ההמלצה היא לאתר עורך דין בקיא בתחום תאונות דרכים אשר יוכל כבר מההתחלה להכין אתכם ואת תיק התביעה. 

מה אומר החוק לגבי תאונת דרכים?

כל בעל רכב תובע את חברת הביטוח אצלה הוא מבוטח בגין פגיעה או נזקים ברכב שהתרחשו עקב תאונת דרכים. אי אפשר לתבוע את חברת הביטוח של רכב אחר, גם אם הנוהג בו אחראי לתאונה.

החוק לגבי תאונת דרכים מחייב את בעל הרכב, מי שמחזיק בו וכן את מי שנוהג בו לרכוש פוליסת ביטוח אשר אמורה לכסות את אחריותם המוחלטת. מלבד פגיעה פיזית בתאונת דרכים יש גם פגיעה כלכלית ניכרת ובלתי הפיכה, ולכן פוליסת הביטוח אמורה לפצות את הנפגעים הן על פגיעות גוף ונפש והן על רכוש. 

בניגוד לתביעות נזק אחרות, זכאי מי שנפגע בתאונה לפיצויים גם אם היא אירעה באשמתו. אם התביעה כוללת גם נזק רכוש, יש צורך להוכיח מיהו האשם שכן חברת הביטוח שלו היא זו שתפצה על נזק מסוג זה. .

בתחום של פיצויים תאונת דרכים  עוסק עורך דין בעל ניסיון בתחום.

תאונת דרכים בין שני רכבים

תביעה תאונת דרכים 

הגשת תביעה בגין תאונת דרכים, עלולה להיות סיוט עבור מי שלא שוכר את שירותיו של עורך דין נזקין בקיא בתחום. חברות הביטוח יש לציין יוליכו אותו סחור סחור, ינקטו באי אילו טקטיקות כדי להפחית מהפיצויים המגיעים לו ויתישו אותו לעתים עד כדי ויתור מצדו.

זאת הסיבה שבגלל אין היום אדם שנפגע בתאונת דרכים ושמגיש תביעה באופן עצמאי אלא נעזר בשירותיו של עורך דין בקיא בתחום, בחוק וגם מכיר את שיטות ההתחמקות של חברות הביטוח ויודע לנהל אתן מו"מ ענייני ומקצועי לטובת הלקוח שלו. 

בתאונת דרכים בה נפגע הולך רגל, יש לתבוע את חברת הביטוח מבטחת הרכב הפוגע. אם אדם היה למשל מחוץ לרכבו ונפגע ממכונית חולפת, הוא יהיה זכאי לפיצויים מחברת הביטוח שמבטחת את רכבו.

כאשר הולך רגל נפגע ממספר רכבים, הוא רשאי להגיש תביעה נגד כל הרכבים או רק נגד חברת ביטוח אחת, בהתאם לרצונו.

עורך דין בקיא בתחום של תביעה תאונת דרכים אומר כי יש מצבים בהם חברת הביטוח לא תכיר בתביעה בגלל מגבלה כלשהי בפוליסה. לעתים היא גם אינה חוקית כמו למשל מצב הרכב וגילו. במקרה בו דוחה חברת הביטוח את התביעה, יש לבדוק אם הדחייה חוקית. במקרה של אשמת הנפגע בתאונה אשר נהג ברכב ללא ביטוח חובה, יש להתייעץ עם עורך דין. 

על מה תובעים בתאונת דרכים?

אדם אשר כלכל את משפחתו ונהרג בתאונת דרכים, תהא משפחתו זכאית לתבוע תביעה תאונת דרכים ולדרוש פיצויים עבור הפסד התמיכה של המנוח.

מי שנפגע בתאונה באופן בו חייו יקוצרו ויכול להוכיח זאת, זכאי לפיצויים.

יורשי אדם שנפטר סמוך או מיד לאחר התאונה, גם אם לא היו תלויים בו זכאים לפיצוי. 

התפרצות מחלה על רקע על תאונת דרכים, או מחלה שהוחמרה בגין תאונה מזכה בפיצוי.

ליקוי גופני או פגיעה נראים או בלתי נראים או כאלה שיטרידו את שלוותו ומנוחתו של הנפגע כל חייו, מזכים בפיצויים.

מי שנפגע בתאונת דרכים ובעקבות כך גם נפגע נפשית או קוגניטיבית, זכאי לפיצויים. גם פגיעה או לקות שכלית כתוצאה מהתאונה למשל אחרי פגיעת ראש חמורה, ונזק להתקנים של אברי גוף כגון פרוטזה, שיניים תותבות, משקפיים ועוד מזכים בפיצויים. 

פיצויים תאונת דרכים יוכל להעריך עבורכם גם מראש עורך דין בעל ניסיון בתחום.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד
 

משרד עו"ד ענת גינזבורג- חברת פורום נזיקין של לשכת עורכי הדין

עו"ד ענת גינזבורג, לשעבר סגנית בכירה לפרקליטת מחוז ת"א (אזרחית) בעלת ניסיון רב בתחום, חברת פורום נזיקין של לשכת עורכי הדין.

משרדנו מייצג בהצלחה לקוחות רבים בתחום תאונות דרכים ועוד, ונזקפו לזכותו תקדימים משפטיים רבים. 

פנו אלינו לשיחת היכרות עם עו"ד בתחום, והערכת שווי התביעה- 03-6958860.

אנו מייצגים תובעים בלבד וכך שומרים על נאמנות מלאה לצד שלכם בתביעה. למשרדנו מעל 30 שנות ניסיון בתחום.

 

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן