• ראשי
  • /
  • תביעות נזקין במקומות ציבוריים

תביעות נזקין במקומות ציבוריים

משרד עורך דין נזיקין מייצג תובעים בתחום נזקי גוף ונפש בגין רשלנות מול גופים ורשויות שונות כמו: גופים ציבוריים, עיריות, חברות ביטוח, משרדים ממשלתיים משרד החינוך, מקומות עבודה וחיילים שנפגעו בזמן שירותם הצבאי. תביעות בגין תאונות ספורט וגלישה אווירית.
תביעות נזיקין כוללים ייעוץ ליווי וכן הכנה לוועדות רפואיות של חברות ביטוח או משרדים ממשלתיים האחראיים על פיצוי הנתבעים.
תביעה מול רשות מקומית או מוסד ציבורי או ממשלתי, הנה תביעה מורכבת הדורשת מיומנות, תעוזה וניסיון רבים ודורשת טיפול ע"י עורך דין אשר מכיר ויודע את הטקטיקות השונות של הרשויות שלא ממהרות לפצות את הנפגעים בתואנות שונות,(כמו למשל לנסות לקבוע כי הנפילה התרחשה על רק בעיה ידועה בברך של הנפגע ולא בגלל מדרכה שבורה). בנוסף מעסיקים מוסדות ממשלתיים או רשויות מקומיות, סוללות של עורכי דין שלאדם מן הישוב אין את היכולת והכוח לנהל אתם מו"מ. מומלץ לכל אדם שנפגע לפנות למשרד עורך דין נזיקין מומחה בתחום, אשר יוכל לייעץ להם וללוות אותם בכל התהליך עד לקבלת הפיצוי המגיע להם.

תאונת דרכים

תאונות עקב רשלנות מקומית או ממשלתית

מדי שנה מתרחשות תאונות במקומות ציבוריים, בגין מפגעים שהיו בשטח והובילו לתאונה. הכתובת לטיפול בתביעות במקרים כאלה היא משרד עורך דין נזקין מומחה ומוביל בתחומו, עם הצלחות מוכחות בתיקים דומים.
הסיבות למפגעים יכולות להיות בין השאר: כביש משובש. בור בכביש, גדר רעועה בפארק ציבורי, ספסל שבור. החלקה על משטחים או תאונה במרכזי ספורט בשל חוסר תחזוקה מתאימה. גלישה לא בטוחה במגלשות בפארק מים. תאונות שהתרחשו בין כותלי בית הספר בזמן לימודים או בהפסקה. פגיעה בעת טיול במסגרת בית ספרית. תחזוקה לקויה שגרמה לפגיעה במוסד ציבורי, או ברחוב. היעדר תאורה מספקת, נפילה בגלל מדרגה שבורה במוסד ציבורי, דלת שנטרקה על היד בבית הספר ועוד.
כל עירייה ורשות מקומית, אכן דואגת לתחזק ולטפל במפגעים, אולם לא תמיד כולם מדווחים, כול העת נוספים חדשים כתוצאה מבלי ועוד. כאשר מתרחשת תאונה בשל מפגע ציבורי בתחומה של רשות מסוימת, האחריות לפיצוי הנפגעים מוטלת עליה.

הנחיות לנפגע בשל מפגע ציבורי

משרד עורך דין נזיקין מוביל, מייעץ לכל מי שנפגע במקום ציבורי לפעול מידית ולבצע את הפעולות הבאות:
* צילום של המפגע ליד עיתון מאותו יום.
* צילום ברור מכל הזוויות של המפגע.
* אם בעת התאונה עברו עדי ראייה, חשוב לקחת מהם פרטים כדי שישמשו עדים לאירוע.
* פנייה לגורם רפואי כמו מוקד רפואי, חדר מיון או רופא ותיעוד פרטי התאונה.

פיצוי על פגיעה כתוצאה ממפגע ציבורי, משתנה מאדם לאדם ונלקחים בחשבון פרמטרים שונים כגון: מהי גובה הנכות (אם נקבעה). מהו גילו של הנפגע. ככל שהוא צעיר יותר, כך הפיצוי שלו יהיה גבוה יותר. אם אין אחוזי נכות, גם על כאב וסבל מקבלים פיצוי כמובן כל מקרה לגופו ובהתאם לנסיבות.

תביעה בגין טביעה בים או בבריכה ציבורית

משרד עורך דין נזיקין מייצג נפגעים במקרים של טביעות בים או בבריכה ציבורית בשטחה של הרשות המקומית. במקרה כזה מוגשת התביעה נגד הרשות, משום שעליה מוטלת האחראיות על העסקת מצילים והסדרת והפעלת בחופים בשעות הרחצה המוכרזות.
התביעה מוגשת גם נגד מדינת ישראל ומשרד הפנים האחראי על כך שהרשויות יפעילו את חופי הרחצה כחוק. מדינת ישראל אחראית על ביצוע ויישום חוק הסדרת חוק מקומות רחצה תשכ"ד-1964, חוקי עזר עירוניים, וכן תקנות וצווי הסדרה שפורסמו בכפוף לחוק.
הוראות שר הפנים לעניין זה הן כדלקמן:

(1ׂׂ)אמצעים לשמירת הבטיחות והתברואה במקום רחצה, לרבות מיתקנים ומבנים הדרושים בקשר לכך.
(2)סדרים לשימוש במקום רחצה, לרבות איסור הרחצה בו בזמנים ובנסיבות שיש בהם משום סכנה לבטיחותם ולבריאותם של המתרחצים;
(3) איסור או הגבלת פעולה שלדעתו עלולה להפריע לרחצה;
(4) דרכי הפיקוח על-סדרים ואיסורים כאמור;
(5) כשירותם, סמכויותיהם וחובותיהם של סדרנים, פקחים, מצילים ומגישי עזרה ראשונה  שיתמנו לעניין ביצוע חוק זה וכל צו, חוק עזר או הוראה אחרת על פיו, וכן דרכי פעולתם;
(6) תקנים של סדרנים, פקחים, מצילים ומגישי עזרה ראשונה שיוצבו במקום רחצה.

אם אתם עומדים להגיש תביעה בגין נזקי גוף שאירעו בשל מפגע במקום ציבורי, תביעה על טביעה בים או בבריכה, תאונת ספורט או גלישה, הנכם מוזמנים לקבל ייעוץ ראשוני במשרדנו ע"י עורך דין נזקין מומחה בתחום, במשרד עם וותק, ניסיון והצלחה בתיקים רבים של לקוחותינו.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד

על משרדנו- 30 שנות ניסיון

עו"ד ענת גינזבורג , לשעבר סגנית בכירה לפרקליטות מחוז ת"א (אזרחית) בעלת ניסיון רב בתחום, חברת פורום נזיקין של לשכת עורכי הדין.
משרדנו מייצג בהצלחה לקוחות בתחום תביעות נזיקין, ונזקפו לזכותו תקדימים משפטיים רבים. פנו אלינו לשיחת היכרות עם עו"ד בתחום, והערכת שווי התביעה- 03-6958860.
אנו מייצגים תובעים בלבד- וכך שומרים על נאמנות מלאה לצד שלכם בתביעה. למשרדנו מעל 30 שנות ניסיון בתחום.

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן