• ראשי
  • /
  • באילו מקרים ניתן להגיש תביעות נזקין

באילו מקרים ניתן להגיש תביעות נזקין

עורך דין נזיקין עוסק בתחומים רבים של תביעות הנכללות בתחום דיני הנזיקין. לעתים יכולה התביעה להסתיים בערכאות שיפוט נמוכות כמו בית המשפט המחוזי ולעתים להגיע גם עד לתביעה בבית המשפט העליון.

תביעות נזיקין כוללות את התחומים הבאים:

* תביעות של נפגעי תאונות עבודה כולל ייצוג בביטוח הלאומי. 

* תביעות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, כולל במקרים של נכויות גבוהות ומורכבות הדורשים תביעות לשיקום וניידות. 

* תביעות מול הביטוח הלאומי וכן ייצוג בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי לקבלת אחוזי נכות לצמיתות, ערעור על קביעות ועוד.

* תביעות בגין רשלנות רפואית נגד מוסדות רפואיים ובתי חולים. רשלנות רפואית בהיריון או בלידה. ניתוחים, היעדר קבלת טיפול מתאים. תביעות מול מכונים פלסטיים, רופאי שיניים. חוסר אבחון או אבחון שגוי ועוד.

* תביעות מול רשויות מקומיות ו/ או מוסדות חינוך או מוסדות ציבוריים בגין תאונות הקשורות לרשלנות הגוף האחראי. נפילות בשל מדרכה משובשת, תאונה בשל כביש משובש ועוד. 

* תביעות של מוסדות חינוך עקב מפגע או נזק שנגרם בתחומם.

*תביעות מול חברות ביטוח בגין אובדן כושר עבודה או תאונות דברים. 

עריכת דין ניזקין

תביעת רשלנות מעביד

תביעת רשלנות מעביד מוגשת על ידי עורך דין נזיקין ובכפוף לפקודת נזיקין נוסח חדש תשכ"ח- , 1968, המהווה את המקור המשפטי למרבית תביעות רשלנות בגין תאונות עבודה. פגיעה בעבודה, מחלת מקצוע או תאונת עבודה מתרחשת תוך כדי העבודה ובמהלכה. תאונת עבודה מתרחשת במקום העבודה. גם תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה מוגדרת כתאונת עבודה.

תביעה מול בית ספר, קניון ועוד

במקרה של נפילה בגלל מדרכה משובשת או כביש, החלקה בקניון או במרכז קניות, מסעדות וחנויות. פגיעה בבריכות ציבוריות ופרטיות ואף חלילה טביעה. נזק שנגרם במכון כושר או מועדון ספורט, מועדון חברים, בתי ספר וגנים, בתי מלון, מתנ"ס. בתי הארחה או אכסניות חברה קבלנית ועוד, יש להגיש תביעת נזקין. 

מיד עם קרות התאונה או גרם הנזק, יש להשיג פרטיהם של עדים לתאונה בהסכמתם כמובן כדי שיוכלו להעיד על האירוע וקיומו במקום מסוים. מומלץ לפנות מיד למשרד עורך דין נזיקין ולא לפעול באופן עצמאי שכן התערבות לא מקצועית, עלולה לחבל בתהליך.

כאשר מדובר על פגיעה במתקן שעשועים בגינה ציבורית, קובעת פקודת הנזיקין כי נטל ההוכחה הוא על המזיק. לדוגמה: מפעיל מתקן בפארק. בית המשפט יצטרך לקבוע האם האירוע גבל ברשלנות מצדו או בשימוש בציוד לא תקין.

תביעה מול עירייה

במקרה בו נפגע עובר אורח ונפל עקב תאונת מדרכה בגלל מדרכה משובשת או כל מחדל אחר בשטח ציבורי,  יש לצלם מיד את המקום לפני שבעליו או נציג מטעמו יעלים את המפגע שהוביל לתאונה. אם יש עדים שהיו נוכחים במקום, יש לקחת את פרטיהם האישיים, בהסכמתם כמובן כדי שהתביעה תוכל להתבסס גם על העדויות שלהם.

מומלץ  לפנות למשרד עורך דין נזיקין. המכיר ובקיא בדרכי הפעולה וטקטיקות ההתחמקות של חברות הביטוח, אשר ידע להתנהל מולם בנחישות, עד שיזכה לקוחו במלוא הפיצוי והזכויות המגיעות לו. 

בית משפט מחשב בתביעות שאינן תאונות דרכים,  גם פיצוי גבוה בגין כאב וסבל. כאשר מדובר על תביעה שגרמה לנכות, יש להצטייד בחוות דעת תומכת ובמסמכים רפואיים להוכחת היקף הנזק. 

בתביעה מול עירייה, יש להוכיח כי אכן הייתה רשלנות וכי העיריה אף הייתה מודעת לקיומו או שהייתה צריכה להיות מודעת לקיומו ולא עשתה מאום להסרת או לתיקונו והרי זוהי רשלנות לשמה שהובילה לאותה תאונה מצערת.

משרד עורכי דין הבקיא בתחום ילווה אתכם במהלך כל התביעה וידאג לפיצוי נאות והולם את מידת הנזק, הנכות או הפגיעה בעקבות האירוע.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד

קראו גם על: עורך דין תאונות עבודה

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן