• ראשי
  • /
  • עו"ד לרופאים: ענו על שאלון או שנתבע אתכם

עו"ד לרופאים: ענו על שאלון או שנתבע אתכם

בית המשפט קבע כי רופאים שסירבו - יחויבו למלא שאלונים לבקשת עו"ד ענת גינזבורג, במסגרת תביעת רשלנות רפואית שהגישה משפחת מטופל שנפטר. פורסם ב "ידיעות ירושלים", 02/2019, מדור "בריאות" / נופר רומי.
צילום הכתבה

פורסם ב "ידיעות ירושלים", 02/2019, מדור "בריאות" / נופר רומי.

שמונה רופאים מהדסה סירבו לענות על 23 שאלות הנוגעות למותו של מטופל שאותו ניתחו, במסגרת תביעת רשלנות רפואית שהגישה משפחתו. התובעים איימו לשנות את התביעה כך שכל אחד מהרופאים ייתבע באופן אישי אם לא יענה על השאלון, כשבסופו של דבר בית המשפט גיבה את משפחת המנוח וחייב את הרופאים לענות.

תביעת רשלנות רפואית הוגשה זה מכבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עו"ד ענת גינזבורג, נגד הדסה ועניינה פטירתו של אדם בשנות החמישים לחייו בזמן שעבר הליך כירורגי שכלל צנתור התערבותי. במסגרת ההליך המשפטי המרדים לתביעה התבקשו שמונה רופאים מבית החולים, אשר היו מעורבים בניתוח ובצנתור, לענות על שאלון של 23 שאלות מטעם התובעים. אלא שחודשים עברו ורק שאלון אחד נענה. כשהבינו התובעים שאין בכוונת הרופאים להשיב הם פנו אל בית המשפט. עו"ד גינזבורג טענה כי התביעה הוגשה נגד הדסה, אך אם הרופאים לא יענו על השאלונים היא תשנה את כתב התביעה כך שיכלול גם את שמותיהם של הרופאים ואלו ייתבעו באופן אישי. "כתב התביעה הזה לא חסוי, שמם יפורסם והנאה צרופה לא תהיה לרופאים האלה", אמרה בדיון שנערך לאחרונה בבית המשפט בעניין בקשתה. "זה תיק רשלנות רפואית וזכותנו לדעת מה קרה שם".

את הדסה ייצג עו"ד אלי פילרסדורף, אשר טען כי הרופא שמילא את השאלון היה הרופא הרלוונטי להליך נשוא התביעה וכי יתר הרופאים טיפלו במנוח בזמן שבו אין לתביעה טענות נגד המוסד הרפואי.

"השאלות שנשאלו זהות, בשביל מה צריך להטריד את כל הרופאים?" תהה בפני בית המשפט, והוסיף כי "עם כל הכבוד, זאת הכבדה לשמה".

בית המשפט קבע בסיומו של הדיון כי טענות משפחת המנוח הן המקובלות עליו.

"איני סבורה שמדובר בשאלונים מכבידים", כתב השופטת ארנה לוי בהחלטתה. "מדובר ברופאים שחתומים על רשומות רפואיות ולפיכך קיימת רלוונטיות לשאלות המופנות אליהם", הוסיפה והורתה על מילוי השאלונים בתוך 45 ימים.

צילום הכתבה בתמונה –

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן