• ראשי
  • /
  • נזקים אשר מאפשרים לקבל פיצויים לאחר תאונות דרכים

נזקים אשר מאפשרים לקבל פיצויים לאחר תאונות דרכים

תאונת דרכים עם מעורבות שתי נשים

למי מאתנו זה לא קרה, את מי זה לא תפס במעגל הקרוב אליו? כל אחד מאתנו מכיר אדם קרוב שעבר תאונת דרכים.

בשורה התחתונה, ההליך לא נעים לאף אחד. הביקור בבית החולים, ההתמודדות עם הנזק הגופני , הבירוקרטיה ובעיקר השאלות האינסופיות בנוגע להליך הפיצוי מחברת הביטוח.
אדם אשר נגרם לו נזק גופני כתוצאה מתאונת דרכים זכאי לפיצוי. החוק המפנה לכך הוא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה-1975.
על מנת להבין מהם אותם נזקים אשר מאפשרים לקבל פיצויים אחרי תאונת דרכים, יש להתייעץ עם עו"ד תאונות דרכים, מומחה בתחומו. הנה כמה טיפים קצרים אשר יסייעו להתמודד עם הנושא.

אדם נפצע בתאונת דרכים. מה עליו לעשות? את מי תובעים?

נהג רכב או נוסע ברכב זכאי עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לקבל פיצוי כספי עקב נזקי הגוף שנגרמו לו בתאונת דרכים, מחברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב בו נסע. במקרה ומדובר בהולך רגל או רוכב אופניים שנפגעו מרכב, הם יתבעו את חברת הביטוח של הרכב המעורב.
מי זכאי לתבוע על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?
הזכאים לפיצוי על פי החוק הנם נוסע, נהג, או הולך רגל, שנפגע נזק גופני ו/או נפשי בתאונת דרכים. במקרה ואחד מהנ"ל נהרג בתאונת דרכים, יהיה זכאי עזבונו של הנפטר ו/או התלויים בו לפיצוי במקום ההרוג. החוק קובע כי ישנה אחריות מוחלטת להענקת פיצוי לאדם שנפגע בתאונת דרכים. נפגעת? מגיע לך פיצוי.

היית מעורב בתאונה. מה צריך כדי לתבוע?

על מנת לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לך, יש לנפק מספר אישורים חשובים:
• אישור משטרה על התאונה.
• מסמכים רפואיים כמו סיכומי ביקור באשפוז, אישור על פיזיותרפיה שעברתם.
• קבלות עבור כל תשלום שביצעתם בקשר לתאונה.
• פוליסות ביטוח רלוונטיות.

(ניתן ליצור קשר עם עורך דין נזקין על מנת לבדוק שכלל המסמכים תקינים)

תאונת דרכים בין שני רכבים

מה קורה במקרה שאדם נפצע בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה?

אדם אשר נפצע בדרך לעבודה, או בדרך חזרה לביתו, או בנהיגה במהלך לעבודה, זכאי להגיש הן תביעה לדמי פגיעה ולאחר מכן תביעה לנכות למוסד לביטוח לאומי והן תביעה לחברת ביטוח החובה בגין נזקי הגוף שנגרמו לו. לנפגע עומדת זכות לקבל פיצויים מחברת הבטוח, אולם מהפיצוי יקוזזו הגמלאות והכספים שיתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי יעמיד את הנפגע בפני ועדות רפואיות לקביעת דרגת נכותו, אולם בכל מקרה במידה ויקבע כי מגיעה לו גמלה חודשית היא תשתלם מתוך 75% מהשכר שהשתכר ערב התאונה.

כיצד נקבע שיעור הפיצוי?

ניתן לתבוע מחברת הביטוח בביהמ"ש פיצוי עבור ראשי נזק כגון הפסדי שכר לעבר ולעתיד, הפסדי כושר השתכרות, הפסדים בגין תנאים סוציאליים סוציאליים הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד , הוצאות נסיעה, פיצוי בגין כאב וסבל ( נלקחים בחשבון גילו של הניזוק, מועד התאונה, כמה ימים אושפז וכיו"ב). הפיצוי עבור אובדן ההשתכרות ניתן בדרך כלל עד גיל 67, אולם במקרה של מקצועות חופשיים ניתן לקבל פיצוי עד גיל מבוגר יותר כגון 75 ואף יותר. כמו כן ניתן פיצוי עבור עזרה בעבודות הבית / טיפול וכו'. משפחתו של הניזוק שסייעה לו זכאית לקבל אף היא פיצוי.

במה זה שונה מתביעת נזיקין?

תביעה בהתאם לחוק הפלת"ד קובעת משטר של אחריות מוחלטת, אשר חלה רק על נזקי גוף ולא נזקי רכוש. המטרה הגלומה מאחורי עיקרון היעדר האשמה הוא כי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, הנו חוק סוציאלי שחוקק במטרה ליתן פיצוי לכל אדם שנפגע ב"תאונת דרכים" כהגדרתה בחוק זה.

מאידך, בתביעת נזיקין יש צורך בהוכחת נזק ופעמים רבות עיקר התביעה נוסב סביב שאלת האחריות. יתרה מכך, בתביעת נזיקין על התובע לצרף חוות דעת רפואית וזאת בניגוד לחוק הפלת"ד, שם הנכות נקבעת ע"י מומחה מטעם בית המשפט או נכות שנקבעה ע"י ביטוח לאומי, בהתאם לסעיף 6 [ב] לחוק הפלת"ד.

מה קורה במקרה בו לא ידוע מי הפוגע?

לשם כך הוקמה "קרנית", קרן ממשלתית, שתפקידה לפצות את אותם נפגעים, והפיצוי שיתקבל ע"י קרנית אינו שונה מזה שיתקבל ע"י חברת ביטוח רגילה. בפסיקה נקבע כי יש לנסות לאתר בצורה סבירה את זהותו של הנהג הפוגע. בכל מקרה, תביעה נגד קרנית תתנהל בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
כמה משלמים לעו"ד תאונות דרכים?
בתביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שכר הטרחה נקבע כסכום קבוע וידוע מראש, או באחוזים כמפורט בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, דהיינו 8% אם הפיצוי מתקבל בפשרה לפני הגשת תביעה, 11% כאשר הפיצוי מתקבל בפשרה לאחר הגשת תביעה ו-13% כאשר הפיצוי מתקבל לאחר פסק דין.

רגע, למה לפנות אלינו?

משרדנו מתמחה בדיני נזיקין ובעל וותק של מעל 30 שנה. אנו מטפלים בתאונות דרכים, תביעות רשלנות רפואית , תאונות עבודה, תביעות נזיקין, נכי צה"ל ותאונות קשות. אנו מייצגים בכלל הערכאות המשפטיות ומחזיקים בתקדימים רבים בתחומי הנזיקין. משרדנו נבחר מזה מספר שנים לאחד המשרדים המובילים בישראל בדיני נזיקין ורשלנות רפואית בדירוג היוקרתי של דאן אנד ברדסטריט.
משרד גינזבורג עורכי דין ונוטריון הוקם ע"י עו"ד ענת גינזבורג, בעלת ותק של מעל 30 שנות ניסיון כעו"ד, בוגרת לימודי משפטים באוניברסיטת תל אביב ובעלת רישיון לעריכת דין משנת 1988, בוגרת רפואה למשפטנים באוניברסיטת תל אביב, יו"ר ועדת נכים תגמולים ושיקום של לשכת עו"ד, חברת בנשיאות והנהלת האגודה הישראלית לרפואה ומשפט, חברת פורום הנזיקין בלשכת עו"ד.
בעבר שימשה עו"ד גינזבורג כסגנית פרקליטת מחוז תל אביב [ אזרחי ] והתמחתה בייצוג אגף השיקום ומערכת הביטחון נגד נכי צה"ל, תביעות נגד המדינה בנושאים כגון נזקי גוף, תאונות דרכים, תאונות עבודה, רשלנות רפואית, דיני עבודה וכו'. כשפרשה מהפרקליטות האזרחית בשנת 1997, הקימה משרד עורכי דין עצמאי המייצגים תובעים פרטיים בלבד בתחומי התמחותה. תביעות בגין תאונות דרכים הן אחד מאותם תחומים.

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן