• ראשי
  • /
  • מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים עו"ד נזיקין?

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים עו"ד נזיקין?

עריכת דין ניזקין

עורכי דין מתחום הנזיקין אחראים על קשת רחבה ומגוונת מאוד של תביעות. תחום הנזיקין כולל בתוכו תחומים שונים של פגיעות נזקי גוף, אשר מתבטאים בחוקים רלוונטיים, תקנות וחיקוקים. 

בין היתר, אמון עו"ד נזיקין, על תביעות פיצויים בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים [ חוק הפלת"ד], נפגעי רשלנות רפואית [ למשל בהתאם לפקודת הרשלנות ו\או חוק זכויות החולה ], תאונות ספורט, פגיעות מדרכה [ לרוב נגד עיריות ורשויות מקומיות ], תאונת תלמידים ושלל תביעות שונות.

עו"ד נזיקין – ייצוג לקוחות בתביעות נזיקין עקב פגיעה בגוף או בנפש

עו"ד נזיקין מהווה את המענה המשפטי המקצועי בכל מקרה של תביעת לקוח בגין פגיעת נזקי גוף הדורשת פיצויים. בתור הישות המשפטית המוסמכת, עו"ד נזיקין הוא איש המקצוע המרכזי שעובד בשיתוף פעולה עם התובע לכל אורך הליך הייצוג – החל מזמן הפגיעה או סמוך לאחריה, הכוללת ליווי אישי ומקצועי, הגשת כתב התביעה כנגד הצד הנתבע, ניהול ההליך בבית המשפט מול הנתבע ועד קבלת התוצאה הרצויה וחתימה על מסמכי הפיצויים.

הליך התביעה והייצוג בבתי המשפט במקרה של תביעות נזיקין עשוי להיות מורכב וארוך. במקרים רבים יטען הצד הנתבע כי הוא אינו אחראי לפגיעה ויטיל את האחריות על התובע ו\או גורמים אחרים מלבדו. צריך לזכור כי נפגע המגיש תביעה בתחום הנזיקין, יתמודד פעמים רבות מול גופים גדולים וחזקים, כמו המדינה, עיריות, בתי חולים וגופים גדולים אחרים. משכך אותם גופים יהיו מיוצגים ע"י משרדי עו"ד בעלי מומחיות בתחום הנזיקין. במקרים מסוימים יתנהל ההליך בבית המשפט עד לשלב ההוכחות ופסק הדין מצד השופט, ולכן יש חשיבות מאוד גדולה לייצוג מקצועי של נפגע אשר יידע בכל שלב ושלב כיצד לפעול בצורה המקסימלית על מנת להביא לתוצאות הרצויות. 

מהם, אם כן, ההיבטים החשובים ביותר שיש לבדוק לפני שחוברים לעו"ד נזיקין שייצג אתכם באופן אמין ומקצועי עד להשגת הפיצוי ההולם?

משרד ותיק ומנוסה בתחום – לפני שאתם ניגשים לבחור עו"ד נזיקין, כדאי מאוד לבדוק מהו הרקורד האישי שלו או של המשרד המייצג בתחום הנזיקין. כמה שנות ניסיון יש לו? האם הוא מתמחה רק בתחום הזה או שמא משרדו פועל גם בתחומים אחרים? ישנם משרדים אשר מתמחים רק בנזיקין וישנם משרדים שעוסקים בעוד תחומים במקביל כמו התחום האזרחי, פלילי וכו'. האם עברתם על הצלחות שלו ועל פסקי דין רלוונטיים? האם קיבלתם המלצות עליו או קראתם עליו באמצעי התקשורת?

התמחות ספציפית – כאמור, תביעות נזיקין יכולות להיות בתחומים שונים. חשוב לבדוק כי לאותו עורך דין יש התמחות ספציפית בנושא התביעה: למשל פגיעה בתאונת דרכים, רשלנות רפואית, תביעת חבויות נגד גופים שונים [ למשל בגין נפילה במדרכה ], תביעה נגד משרד הביטחון [ תביעה להכרה כנכה צה"ל ], תאונת עבודה [ תביעה נגד המעביד ו\או ביטוח לאומי]. כל תת- תחום דורש מומחיות ומקצועיות ספציפית. לכן חשוב לבדוק לפני כי המשרד מתמחה בכך. 

האם הוא מייצג תובעים בלבד? ישנם משרדים אשר מייצגים גם תובעים וגם נתבעים. ישנם משרדים אשר מייצגים תובעים בלבד ולא עובדים ביחד עם חברות הביטוח והגופים הגדולים שבדר"כ הם הנתבעים. 

תמיכה וליווי מקצועי ונפשי – כאמור, תהליך התביעה בתחום הנזיקין עשוי להיות מתיש מבחינה משפטית ובירוקרטית, אך לא רק. עו"ד נזיקין מנוסה יידע לתת את המענה המקצועי הנדרש, לצד ליווי מסור, יכולת להכיל, להיות קשוב וללוות באופן אישי וצמוד את התובע לכל אורך שלבי המשפט. לעיתים הלקוחות או משפחותיהם נפגעו בצורה קשה ומעבר לפן המקצועי חשוב לתת להם כתף ולהיות לצידם גם בפן האנושי לאורך שלבי התביעה. 

חוות דעת של לקוחות קודמים – מעבר לבחינת הניסיון ואופן ההתנהלות של עו"ד נזיקין, כדאי לבצע סקר שוק ולבחון עד כמה לקוחות העבר היו מרוצים ממשרד עורכי הדין. זכרו – חוות דעת חיוביות או שליליות עשויות להוות גורם חשוב ביותר כשניגשים לבחור עו"ד נזיקין.

יצירת קשר ראשונית – חשוב לבחון בעת יצירת הקשר הראשונית עם משרד עו"ד בתחום הנזיקין את הקשבתו, הבנתו ומומחיותו של המשרד לפגיעה הנדונה. משרד עו"ד אשר יזהה כי מדובר במקרה בעל היתכנות לעילת תביעה יזמין את הפונה לפגישה במשרדו בה יבחן את התיק וייתן ייעוץ לגבי סיכויי ההצלחה והאסטרטגיה הרצויה.

נגישות לראש המשרד – לכל משרד עו"ד בתחום הנזיקין יש ראש משרד אשר פעמים רבות הוא גם בעל הוותק והרב והניסיון. חשוב לראות כי הוא יהיה מעורב באופן אישי ומקצועי בתיק ויהיה ניתן ליצור איתו קשר ולקבל ממנו ביטחון. 

 

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן