• ראשי
  • /
  • הפרקליטת עמדה לסגור תיק על מות פועל בלי לחקור את המעסיק

הפרקליטת עמדה לסגור תיק על מות פועל בלי לחקור את המעסיק

פורסם ב"הארץ", 23/09/2019 / לי ירון.

כשנה וחצי לאחר מותו של פועל באתר בנייה, הפרקליטות ביקשה לסגור את התיק בלי לחקור את המעסיק הישיר. רק בעקבות התערבות עורכת דינה של אלמנת הפועל, הוחלט לפתוח בחקירה בשנית.

באמצע חודש מאי 2018 נהרג דוד יגודייב בתאונת עבודה ברחוב איינשטיין בתל אביב. הוא עבד על מתקן נייד בין שתי מרפסות, נלכד בין המתקן למרפסת שמעליו ונמחץ. מותו נקבע במקום. הוא הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים, המצויים בקשיים כלכליים. במשטרה פתחו בחקירה והעבירו לפני כמה חודשים את התיק לפרקליטות. אלא ששם הודיעו לפני כשבועיים למשפחה כי החליטו לסגור את התיק ללא הגשת כתב אישום. גם בשלב זה לא ברור מי החברה שהעסיקה את יגודייב והאם יש לה אחריות למותו.

על פי דו"ח מפקח משרד העבודה והרווחה, יגודייב הועסק באתר הבנייה על ידי חברת "גרוסמן ניהול פרויקטים" — אך בפרקליטות לא חקרו וגם לא פנו לשום בעל תפקיד בחברה. בתגובה על פניית "הארץ" אמרו בחברה כי מעולם לא העסיקו את יגודייב. למרות הכחשתם, מקורות בחברת אלקטרה, הקבלן המבצע של הפרויקט, טוענים כי זה הועסק בחברת גרוסמן. במשטרה חקרו בעלי תפקידים בחברת אלקטרה. אלא שבחברה טוענים כי הם אינם אחראים, שכן "יגודייב אינו עובד אלקטרה, כי אם עובד שהועסק על ידי קבלן משנה". בפרקליטות בחרו שלא להאשים את החברה באחריות לתאונה. רק בשבוע שעבר, לאחר שעורכת דין של האלמנה, ענת גינזבורג, הביעה תרעומת בפני הפרקליטות על סגירת התיק ללא חקירת המעסיק הישיר, כנהוג בתאונות עבודה, הוחלט לפתוח את החקירה מחדש. "לאחר ששקלנו את הדברים לעומקם, הוחלט לקבל את בקשתך ולהפנות את התיק להשלמת חקירה נוספת", כתבו בפרקליטות לעורכת הדין.

מרגריטה, אלמנתו של יגודייב, מתקשה לכלכל את ילדיה מאז מותו של בעלה, שהיה המפרנס העיקרי, וחשה שהופקרה על ידי המדינה כאשר התבשרה כי התיק נסגר מבלי שידוע מי העסיק את בעלה ומה מידת אחריותו. "נדהמתי והזדעזעתי לשמוע מהפרקליטות שהחליטו לסגור את התיק בלי לחקור את המעסיק של בעלי", אמרה ל"הארץ". "איך יכול להיות שבעלי נהרג בתאונת עבודה לפני כשנה וחצי והמשטרה לא חקרה? אני דורשת חקירה כמו שצריך, ולא אוותר על זה". לדבריה הצטרפה עו"ד גינזבורג: "זומנתי יחד עם אלמנתו ובנו של יגודייב לפרקליטות הפלילית, שם הודיעו לנו שסוגרים את התיק", אמרה. "פשוט לא ייאמן כיצד הפרקליטות סוגרת תיק של הרוג בתאונת עבודה ללא חקירת המעסיק. דרשתי השלמת חקירה. יש גבול לאוזלת היד כשמדובר בפועלים הרוגים".

בפרקליטות אמרו ל"הארץ" כי "בחינה וניתוח חומר החקירה שנאסף בתיק העלו כי ההיבטים הבטיחותיים הרלוונטיים לתאונה מצויים באחריות חברת הקבלן אשר אתר הבנייה היה באחריותה. בעלי תפקידים מטעם החברה נחקרו באופן מעמיק, ולא נמצאו ראיות להגשת כתב אישום נגדם. לא עלה חשד לרשלנות מצד מעסיקו של המנוח. לאחר פגישה עם באת כוח משפחת המנוח ולבקשתה, הוחלט מטעמי זהירות לגבות עדות גם ממעסיקו של המנוח בטרם קבלת החלטה סופית בתיק".

בעקבות זאת מסרה עו"ד גינזבורג: "כיצד ניתן לטעון שלא עלה חשד לרשלנות מצד מעסיקו של המנוח, שעה שלא בוצעה חקירה? בתיק כזה חייבים לחקור את המעסיק, והעובדה שלא נחקר מהווה מחדל חמור".

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן