• ראשי
  • /
  • מה שצריך על תביעות מול משרד הביטחון

מה שצריך על תביעות מול משרד הביטחון

כמחצית מהתביעות להכרה בנכה צה"ל המוגשות לקצין התגמולים של משרד הביטחון נדחות, ורק לאחר ערעור מחציתן זוכה בהכרה. המאבק מול גוף בירוקרטי וסבוך כמו משרד הביטחון בתביעה להכרה באדם כנכה צה"ל, חייבת להתנהל רק באמצעות עורך דין הבקיא בתחום של תביעות נכי צה"ל, אשר בקיא בסוגיות ובטקטיקות השונות של מוסד זה ויודע לנהל מולם מו"מ ולעמוד על זכויות לקוחותיו.

מי ששירת בכוחות הביטחון או בצה"ל ונפגעה בריאותו הפיזית או הנפשית, זכאי להגיש תביעה ולהיות מוגדר כנכה צה"ל, זאת עפ"י חוק הנכים (תגמולים ושיקום) תשי"ט- 1959 (נוסח משולב). תביעה נגד משרד הביטחון מחייבת הוכחה כי הפגיעה הגופנית או הנפשית, אירעה במסגרת שהותכם, עיסוקכם או שירותכם במסגרת ביטחונית או בצבא. אלה הם התנאים הראשוניים ההכרחיים להכיר בכם כנכי צה"ל.

התובע יכול להיות חייל המשרת בקבע, חייל משוחרר וכל מי שמשרת במערכת הביטחון קרי: סוהרים, שוטרים, אנשי שב"כ, מוסד, צד"ל, משמר אזרחי ומשמר הכנסת. התביעה מוגשת לקצין התגמולים של משרד הביטחון על גבי טופס מיוחד.

מומלץ להגיש תביעה להכרה כנכה צה"ל באמצעות עורך דין הבקיא בתחום. 

משרד עו"ד ענת גינזבורג – תביעות מול משרד הביטחון

עו"ד ענת גינזבורג, משמשת יו"ר ועדת נכים תגמולים ושיקום הארצית בלשכת עורכי הדין.

משרדנו מוביל בייצוג נכי צה"ל ומערכת הביטחון, ומייצג בהצלחה תובעים נגד משרד הביטחון, צה"ל וגופי הביטחון השונים. פועל בייצוג תובעים בוועדות הרפואיות להעלאת אחוזי הנכות, ונזקפו לזכותו תקדימים משפטיים רבים.

פנו אלינו לשיחת היכרות עם עו"ד בתחום והערכת שווי התביעה- 03-6958860.

אנו מייצגים תובעים בלבד, וכך שומרים על נאמנות מלאה לצד שלכם בתביעה. למשרדנו מעל 30 שנות ניסיון בתחום.

תביעות מול משרד הביטחון

תוכן התביעה- ראיות ומסמכים

תביעה להכרה בנכה צה"ל, דורשת פירוט הנסיבות בגינן אירע האירוע הפוגע, המחלה או החבלה. בנוסף יש לצרף לתביעה כל מסמך התומך בהשתלשלות העניינים והאירוע. 

במקרה של חבלה, חובה מלצרף דו"ח פציעה. זהו מסמך חשוב להוכחת קיומו של האירוע בו נפצע התובע ולהוכחת הקשר הסיבתי בין הפגיעה והשירות. על הדו"ח יחתום מפקד ישיר והתובע יציין מה היה תפקידו במהלך האירוע האמור. 

ראייה נוספת ואף קריטית הנו תצהיר אשר בו יפרט העורך דין המייצג את התובע, מה היו תנאי השירות והנסיבות אשר הובילו את התובע לנוכחותו באירוע החבלה או הפגיעה או מה היו הנסיבות שהובילו התפרצותה או החמרתה של מחלה אצל התובע. 

הכרה כנכה צה"ל דורשת ייעוץ וליווי רצוף של עורך דין בקיא בתחום, אשר ידע כיצד להוכיח את הקשר הסיבתי ואופן הפגיעה בלקוחו. 

חשיבות הכנת המסמכים והראיות

עורך הדין מגיש התביעה להכרה בלקוחו כנכה צה"ל, יאסוף את כל המסמכים הדרושים להוכחת הקשר הסיבתי כולל מסמכים רפואיים, עדויות של מפקד ישיר, חיילים ועוד אשר יעידו עדות אמת. קצין התגמולים של משרד הביטחון יכול להתרשם כי אכן קיים קשר סיבתי לנכות ולאירוע ולשלוח אותו לוועדה רפואית אשר תקבע את אחוזי הנכות שלו, או להפנות אותו לרופא מומחה אשר יחווה דעתו המלומדת, האם נכות התובע קשורה, נוצרה או הוחמרה כתוצאה משירותו הצבאי. 

אם יחליט הרופא כי אכן קיים קשר לנכות המבוקשת, יוזמן התובע לוועדה רפואית של משרד הביטחון, זו תקבע את אחוזי הנכות שלו.

תביעה להכרה בנכה צה"ל מוטב שתיעשה רק בליווי עורך דין בקיא בתחום. 

את התביעה רצוי להגיש גם אם הסיכויים שלה נמוכים, כי ייתכן והחוק לקבלת הנכות ישתנה ואז כן תהיו זכאים. בנוסף את התביעה הראשונה יש להגיש בטווח שלוש שנים מיום השחרור שלכם משירות בטחוני אחרת התביעה תתיישן. כאשר מדובר על תביעת נכות צה"ל בגין מחלה, יש תקופת התיישנות ארוכה יותר.

על פי תקנות הנכים, יש מקרים בהם קצין התגמולים יכול להאריך את תקופת ההתיישנות במקרה כמו למשל של חבלה רשומה, שמרשמה ברשומות של הצבא או ברשומות אחרות סמוך ליום בו התרחש האירוע.  

כמה זמן נמשכת תביעה נגד משרד הביטחון 

תביעה הכרה בנכה צה"ל נגד משרד הביטחון הנה מורכבת וממושכת והיא אף עלולה להימשך מספר שנים. קצין תגמולים ראשי והממונים מטעמו יבצעו חקירה יסודית ומקיפה אודות התובע, אופי ותנאי השירות בהם שהה, מהי החבלה נשוא התביעה או המחילה. מהו הקשר הסיבתי בין הופעת המחלה או החבלה לבין תנאי השירות. תהליך זה אורך זמן רב ודורש איתור של מפקדים, חבריו ליחידה ולשירות ועוד. 

במקרה של חבלה, תגיעו לוועדה רפואית מטעם משרד הביטחון אשר תבחן את מצבכם ותקבע את אחוזי הנכות שלכם. במקרה שלך מחלה, תוזמנו להערכה אצל רופא מומחה בוועדה הנקראת "וועדת קשר סיבתי". על הרופא יהיה לקבוע אם הפגיעה שלכם קשורה בשירות, באירוע מסוים שאירע בו, בתנאי השירות שלכם ובנוכחות שלכם בצבא או לחלופין במסגרת שרות בטחוני אחר.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד

 

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן