• ראשי
  • /
  • בקשת נכה נדחתה על סמך מאמרים לא רציניים

בקשת נכה נדחתה על סמך מאמרים לא רציניים

בית המשפט ביטל את החלטתה של ועדה רפואית במשרד הביטחון לא להכיר בנכות נוספת של נכה צה״ל מגזין ממון - 09/03/2016
צילום הכתבה

בית המשפט ביטל את החלטתה של ועדה רפואית במשרד הביטחון לא להכיר בנכות נוספת של נכה צה״ל מגזין ממון – 09/03/2016

כשוועדה רפואית של משרד הביטחון דוחה בקשה להכיר בנכות של נכה צה״ל בנימוק שלפי הספרות הרפואית אין לקבל את טענתו, אנו מניחים שיש הוכחה לטענת חברי הוועדה בספרות המקצועית.

אבל מתברר שלא כך היה הדבר במקרהשלפנינו. בית המשפט המחוזי בתל־אביב קבע לאחרונה כי הוועדה הסתמכה על שני מאמרים לא רציניים, שאין להם אזכור או סימוכין בספרות הרפואית, וביטל את ההחלטה.

יואב טל, נכה צה״ל בן 67 נפגע בברכו הימנית לפני שנים בשירותו הצבאי ועבר בה שני ניתוחים קשים.
לפני עשר שנים החל טל לסבול מכאבים גם בברך שמאל, שהייתה בריאה עד אז. בעקבות זאת הגיש תביעה ובה טען כי רגלו השנייה
נפגעה עקב הלחץ של עשרות השנים שהופעל עליה בגלל הנכות ברגל ימין.
הוועדה הרפואית של משרד הביטחון דחתה את טענתו של טל כי יש קשר בין הנכות ברגלו השמאלית, שהייתה בריאה עד לפני 10 שנים, ובין רגלו הימנית שנפגעה בשירות הצבאי, וקבעה: ״הספרות הרפואית קובעת כי העדפת הברך הבריאה אינה גורמת להאצת שינויים ניווניים בה״. 

הוועדה טענה כי היא מתבססת על שני מקורות רפואיים, האחד מאמר רפואי מ־ 1994 והשני עבורה שעשה גורם מסוים בשביל חברות הביטוח.
בעקבות ערעור שהגיש טל באמצעות עו״ר ענת גינזבורג, החליטה באחרונה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל־אביב, חדוה וינבאום וולצקי, לבטל את החלטת קצין התגמולים של משרד הביטחון לאחר שקבעה כי הספרות הרפואית שעליה התבססה הוועדה אינה רצינית דיה.
"ספרות רפואית שעליה ניתן להסתמך היא ספרות רפואית מקובלת, כלומר ספרי לימוד מקובלים בעולם ולא מאמר או שניים שאין להם אזכור ותימוכין בספרהילימוד״,
השופטת וקבעה כי שני המאמרים שעליהם התבססה הוועדה בהחלטה שלה לדחות את בקשת הנכה אינם עומרים בדרישותיה היא ל״ספרות מקצועית״.
על פי פסק הדין, היה על הוועדה להפנות ״לספרות רצינית ולמאמר שיש לו משקל בקרב הקהילה הרפואית״.
השופטת ביקרה את הוועדה, שאף לא טרחה לצטט מאותם מאמרים כדי שאפשר יהיה להבין מה הוא אותו מחקר שעל פיו העדפת הרגל הבריאה אינה גורמת להאצת השינויים הניווניים בה.

עוד מתברר מפסק הרין כי הוועדה בדקה רק את צילומי הברך שהוחלפה לאחר הניתוח שנערך בה, ולכן לא הייתה יכולה לבחון באמת אילו שינויים ניווניים התרחשו בה בלי לראות מה היה מצבהלפני הניתוח.
בעקבות כל הפגמים בדרך שבה קיבלה הוועדה הרפואית את החלטתה נגד בקשתו של הנכה, החליט כאמור בית המשפט לבטל את ההחלטה ולדרוש מהוועדה לדון מחדש במקרה.
הוועדה קבעה כבר עכשיו כי אם אין ספרות מקצועית רצינית דיה בנושא של השפעת נכות ברגל אחת על היווצרות ניווןברגל הבריאה, יש לקבל את תביעת הנכה.

צילום הכתבה בתמונה –

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן