• ראשי
  • /
  • איחור באיבחון של מחלת הסרטן

איחור באיבחון של מחלת הסרטן

לראשונה בישראל , ציינה הכנסת בתאריך 15.6.2016 "יום ללא עישון", וועדותיה השונות דנו בנושא "ישראל נקיה מעישון", לאחר שבתאריך 31.5.16 צוין יום היום הבינלאומי ללא עישון. חיים ללא עישון הם אוטופיה, ככל הנראה. נזקי העישון, לרבות העישון הפסיבי הוכרו זה מכבר כגורמים לסרטן  הריאות,  ונזקי השמש – כגורמים לסרטן העור.

לכל אלו מתווסף גורם קריטי נוסף, שלעיתים, למרבה הצער,  גורם למותו של החולה בטרם  עת  –  איחור באיבחון של מחלות הסרטן.

עפ"י הנתונים שפורסמו בשנת 2016, בשנת 2013 אובחנו 29,779 חולי סרטן  חדשים בישראל, 25,531 אובחנו עם סרטן חודרני. 10,698 חולים נפטרו מסרטן באותה השנה.

מחלת הסרטן מהווה גורם מספר אחד לתמותה בעולם, יותר מתאונות דרכים ומחלות אחרות.

חשיבות הגילוי המוקדם של הסרטן

גילוי מוקדם של המחלה הינו קריטי, ומשפר משמעותית את הסיכוי להחלמה ממנה. איחור באיבחון של המחלה, עלול לגרום לנזק בלתי הפיך, אובדן הסיכוי להחלמה מהמחלה ולמוות.

תביעות משפטיות רבות מוגשות  לבתי המשפט בישראל עקב רשלנות רפואית  – איחור באיבחון מחלת הסרטן השונות, כגון סרטן השד, סרטן הריאות, סרטן בלוטות הלימפה, סרטן העור, מלנומה Malignant Melanoma וכו'. התביעות מתייחסות בעיקר למקרים של איחור באיבחון מחלת הסרטן,  אי איבחון גרורותפיענוח /פרשנות מוטעה של בדיקותהתעלמות מתלונותיו של המטופל, אי הפנייתו לבדיקות /מומחים חרף תלונותיו, חוסר התייחסות להסטוריה המשפחתית של החולה ( כגון הורים מקרבה ראשונה שחלו בסרטן ), אי הסרת הגידול בשלמותו וכיו"ב.

משרדנו מטפל מזה שנים במקרים אלה, בהם האיחור באיבחון גרם לקיצור משמעותי וניכר בחייו של החולה או שגרם למותו. המכנה המשותף לכל המקרים – ניתן היה למנוע את החמרת והחרפת המחלה! ניתן היה לאבחן במועד את המחלה ! אולם המערכת הרפואית כשלה בכך, ומכאן  שהיא חבה בפיצויים בגין זאת.

כך לדוגמא, טיפלתי בשנים האחרונות בתביעות בהן השגתי פיצויים לחולות אשר סרטן השד לא אובחן אצלן במועד, חרף פניות ותלונות רבות לרופאים, מה שגרם להחרפה קשה של המחלה וקיצור חיים, אשר היו נמנעים לו החולות היו נשלחות לבדיקות רלבנטיות לאור תלונותיהן, כגון בדיקות ממוגרפיה, אולטרסאונד וכו'.

טיפלתי בשנה האחרונה בתביעה שעסקה במקרה בו מספר שנים לאחר טיפולי קרינה  לטיפול בסרטן השד, התברר כי קיימות גרורות בריאות, וכשקבלתי לדרישתי את בדיקת ה-  CT עצמה (לא הפיענוח בלבד) שבוצע מס' שנים קודם לכן לצורך תחילת טיפולי הקרינה, התברר שכבר אז אובחן קיומן של הגרורות, אולם הבדיקה שבוצעה לצורך טיפולי הקרינה לא הועברה למחלקה האונקולוגית, כך שלא ניתן טיפול בגרורות, מה שגרם למצב קשה מאד לחולה! בגדר לא יאומן כי יסופר. החולה קבלה פיצויים בהתאם. בשנה האחרונה טיפלנו אף במקרה של חיילת אשר פנתה במשך למעלה מחצי שנה לרופאים בתלונות על כאבי ראש קשים, לחצים בחזה , חולשה וכיו"ב, וזכתה להתעלמות מהמערכת הרפואית, עד שלבסוף, לאחר זמן רב,  אובחן כי היא סובלת מסרטן הלימפה מסוג הלימפה מסוג הודג'קינס , שהחמירה קשות עקב הרשלנות הרפואית הקשה. התביעה התקבלה והחיילת הוכרה כנכת צה"ל.

אלו רק קצה הקרחון של המקרים /התביעות בהם משרדי מטפל עקב איחור באיבחון של מחלות הסרטן.

מה קורה לאחר הגשת התביעה?

תביעות אלו מוגשות לביהמ"ש לאחר שמשרדנו עובר על כל הרשומה הרפואית, מעביר אותה למומחה  רפואי, ובמידה והוא מתרשם שאכן היה איחור באיבחון, מוגשת תביעה לביהמ"ש. על חוות הדעת הרפואית וכמובן על כתב התביעה, להתייחס לנזק שנגרם לחולה עקב האיחור באיבחון, והפיצויים הנדרשים שמים דגש על הפגיעה בסיכויי החלמתו מהמחלה, קיצור תוחלת חייו והכאב והסבל שנגרמו לו עקב כך. על החולה להוכיח, כי לו המחלה היתה מאובחנת מוקדם יותר, נזקיו היו פחותים, תוחלת חייו לא היתה נפגעה, והסיכוים להחלמתו היו גדולים יותר. מדובר בתביעות מורכבות, המצריכות מומחיות, נסיון, ידע .

משרדנו מתמחה בתחום זה והוא בעל נסיון של למעלה מ-27 שנה בטיפול בתביעות אלו , ולפיכך לו הינך סבור/ה כי עקב איחור באיבחון המחלה הוחמרה מחלתך או מחלת יקירך – הינכם מוזמנים לפנות אלינו ליעוץ ובדיקת אפשרות הגשת תביעה.

ולסיום : התובנה החשובה שאני מקווה שהקורא יצא ממנה לאחר קריאת מאמר זה-  לו אתם סבורים כי בריאותכם אינה כתמול שלשום , חשים מכאובים במקומות שונים בגוף שלא חשתם קודם לכן, אתם מרגישים " שמשהו לא בסדר " אולם הרופא פוטר אתכם בלא כלום –  לכו אחרי האינטואיציה שלכם. גשו לרופא אחר או לחוות דעת שניה!

והעיקר – הבריאות!!

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן