• ראשי
  • /
  • הזכויות שלכם לפיצויים לאחר תאונת דרכים

הזכויות שלכם לפיצויים לאחר תאונת דרכים

בשנת 2019 התרחשו כ-30,000 תאונות דרכים בהם נהרגו 349 בני אדם. נוסע או נהג ברכב, זכאים לקבל פיצוי כספי עקב נזקי גוף בשל תאונת דרכים, זאת עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. על פי החוק, על חברת ביטוח החובה של הרכב, מוטל לפצות את הנפגע, זאת ללא שום קשר בשאלת האחראיות לתאונה. גם במקרה של פגיעת רכב בהולך רגל או ברוכב אופניים, על חברת הביטוח לפצות את הנפגעים. 

כאשר מדובר בתאונת שרשרת ולדוגמה שתי מכוניות מעורבות בתאונה, על הנפגע לתבוע את חברות הביטוח של שתיהן כדי לקבל פיצוי מלא. במקרה של תאונת פגע וברח, או בתאונה בה לנהג הפוגע לא היה ביטוח חובה, או אם נפגע נוסע ברכב, אשר לנהג שלו לא היה ביטוח חובה, התביעה תהיה מול "קרנית" קרן ממשלתית שהוקמה כדי לפצות נפגעים במקרים כאלה, ונוהגת בדיוק כמו כל חברת ביטוח אחרת במקרה כגון זה.

במקרה של אופנוען שנפגע ע"י רכב, תוגש תביעה ל"פול" של חברות הביטוח, אשר מבטחת בביטוח חובה רוכבי אופנוע ואחראית גם על פיצוי הנפגע במקרה של תאונה.

במקרה של תאונה מומלץ לפנות מידית למשרד עורך דין תאונות דרכים, כדי לנהל נכון את האירוע מבחינת התביעה עוד בראשיתה. 

תאונת דרכים עם מעורבות שתי נשים

האם התאונה שלך מוגדרת גם תאונת עבודה?

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים בנהיגה לצורך עבודה, או בנסיעתו לעבודה או בשובו ממנה, הוא זכאי להגיש תביעה לדמי פגיעה וכן גם תביעה למוסד לביטוח לאומי לצורך תביעת נכות, אם המקרה מצדיק זאת. ובגין נזקי הגוף יגיש תביעה לחברת הביטוח החובה של הרכב.

מהפיצוי שיתקבל מחברת הביטוח, יקוזזו הכספים והקצבאות שהוא קיבל מהביטוח הלאומי. לצורך קביעת דרגת נכות על הנפגע להתייצב בפני וועדות רפואיות. אם מגיע לו גמלה חודשית היא תהיה בגובה של 75% מן השכר שהשתכר נכון ליום התאונה.

אם אדם נפגע בתאונה והוא זקוק לעזרה כספית דחופה, עליו לפנות באמצעות עורך דין תאונות דרכים לחברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע, כולל כל המסמכים הדרושים, כדי לתבוע "תשלום תכוף" אשר יאושר בתוך 60 יום. 

תשלום תכוף יכול לתבוע אדם שנפגע קשה בתאונה וחדל לעבוד, אשר זקוק דחוף לפיצוי כדי לפרוע תשלומים כמו שכר דירה, ארנונה, משכנתא. וחייב לשלם עבור כלכלת משפחתו, מטפלת, עזרים רפואיים ועוד.

נפגעתם בתאונת דרכים – מה מגיע לכם?

ידוע הוא כי גם במקרים של תאונות דרכים, תמיד ינסו חברות הביטוח להתחמק מפיצוי הנפגעים,  להפחית ממנו, לנקוט סחבת, לטרטר את הנפגעים ולפגוע בזכויותיהם.

משום כך חשוב מאוד לפנות מיד לאחר התאונה ללא שהות, למשרד עורך דין תאונות דרכים ולא להתנהל לבד מול חברת הביטוח שעלולה לגזול מזכויותיכם או אף להתנער מהם כלל, זאת דווקא משום היותכם במצב בריאותי רופף בגין התאונה וחוסר אונים.

מיד לאחר קרות התאונה, עליכם לפנות למשרד עורכי דין המומחה בתחום של תאונות דרכים. הם כבר מכירים את כל השיטות והטקטיקות של חברות הביטוח, וידעו כיצד להדוף אותם ולשמור על זכויותיכם לאורך כל הדרך. הם ינחו אתכם באיתור וקבלת כל המסמכים להוכחת התאונה, מסמכים רפואיים מבוקשים ומידע נוסף שיסייע להם להגדיל את הפיצוי המגיע לכם.

התביעה יכולה לכלול פיצוי ראשי עבור הפסדי שכר בהווה ובעתיד. הפסדי כושר השתכרות, הפסדים בגין תנאים סוציאליים כמו קרן השתלמות ועוד. הוצאות רפואיות בגין התאונה והוצאות עתידיות בגין טיפולים רפואיים ופרא רפואיים.  ביקור אצל מומחים, הליכים רפואיים שונים בארץ ובחו"ל אם נדרש. הוצאות ניידות ברכב או במוניות, פיצוי בגין כאב וסבל ועוד.

פיצוי על אובדן כושר השתכרות ניתן עד גיל 67, ואם מדובר בבעלי מקצועות חופשיים- הפיצוי הוא עד גיל 75.

כמו כן מגיע לנפגע פיצוי עבור תשלום לעזרה בעבודות הבית, התאמת הדירה למצבו הגופני החדש (כמו למשל הרחבת כניסות החדרים למעבר של כיסא גלגלים), רכישת מזגני אוויר, מכונת כביסה ועוד. רכישה של ציוד סיעודי, שיקומי (חיתולים וכיוצ"ב) אשפוז במוסד סיעודי, מימון עזרה צמודה, רכישת רכב או התאמת הרכב הקיים. 

מה שווי תיק תאונת הדרכים שלכם? איך קובעים!

כל כתב תביעה בגין תאונת דרכים, מוגש בצירוף בקשה למינוי מומחים רפואיים בתחומי הפגיעה של הנפגע אם זה אורתופדי, נוירולוגי ועוד. על פגיעה או חבלות ראש שהובילו לבעיות נפשיות, יש לבקש מינוי פסיכיאטר. 

רק לאחרונה נקבע כי חברת ביטוח החובה, המבטחת את הרכב, היא זו שתישא בעלות שכר חוות דעתם של  המומחים הרפואיים.

כל מי שנפגע בתאונת דרכים, מעוניין לדעת כמה שווה התיק שלו מבחינה גובה הפיצוי שהוא עתיד לקבל.  עורך דין תאונות דרכים מפרט בהמשך, מהם הפרמטרים לפיהם מחושב שוויו של תיק תאונת דרכים. 

* דרגת הנכות לצמיתות שיקבל הנפגע, ככל שתהא גבוהה יותר, כך גם הפיצוי יהיה יותר גבוה, ולא רק זאת אלא שיש הבדל בין נכות רפואית לנכות תפקודית. 

* ככל שגילו של הנפגע בתאונת דרכים מבוגר יותר, כך שוויו של התיק נמוך יותר. 

* ככל שמשכורתו גבוהה יותר, כך גם הפיצוי יהיה גבוה יותר. 

* שוויו של תיק לאישה נפגעת, גבוה יותר מתיק תאונה של גבר בגלל כפל התפקידים שלה: עבודה וטיפול בילדים ובבית. 

* במקרים של שכירים, הפסדי ההשתכרות יהיו מבוססים על תלושי המשכורת, וכן מכתב מהמעסיק על הפסד זכרו בזמן היעדרותו כתוצאה מהתאונה. 

אם אתם צריכים להגיד תביעה בגין תאונת דרכים, עשו זאת מוקדם ככל הניתן כדי שזכויותיכם לא ייפגעו וכדי שתוכלו להיות מיוצגים כהלכה מול המוסדות הרלבנטיים.

המאמר לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה תיאור כללי בלבד 

 

על המשרד

משרדנו מייצג בהצלחה לקוחות רבים בתחום תאונות דרכים, ונזקפו לזכותו תקדימים משפטיים רבים. 

פנו אלינו לשיחת היכרות עם עו"ד בתחום, והערכת שווי התביעה- 03-6958860.

אנו מייצגים תובעים בלבד וכך שומרים על נאמנות מלאה לצד שלכם בתביעה. למשרדנו מעל 30 שנות ניסיון בתחום.

קראו גם על: עורך דין תאונות עבודה

שיתוף

מאמרים נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן