• ראשי
  • /
  • חיפה: חוף הסטודנטים מסוכן לרחצה

חיפה: חוף הסטודנטים מסוכן לרחצה

כתבה מתוך "מעריב - השבוע", 25/03/2018
צילום הכתבה

כתבה מתוך "מעריב – השבוע", 25/03/2018

חוות רעת מומחה, שהוגשה לביהמ״ש בעקבות טביעתו למוות של הנער יובל ינקוביץ׳ לפני כשנתיים, קובעת: "זרמי הסחף בחוף מסוכנים ואחראיים למקרי טביעה רבים"

"אילו היה שילוט או מממן כלשהו בחוף הסטודנטים, המזהיר את הרוחצים בפני זרמי סחיפה השכיחים בחוף זה, או אילו היו מציל, פקח או דמות אחראית אחרת בחוף שהיו מזהירים את המתרחצים בפני הסכנה האורבת להם, סביר להניח שרבים לא היו נכנסים לרחוץ בים",
אומר ד״ר דב צביאלי, מומחה לתהליכים חופיים וימיים.

הדברים של ד״ר צביאלי נכתבו בחוות דעת שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת תביעה המתנהלת נגד עיריית חיפה והמדינה, בעקבות טביעתו למוות של הנער יובל ינקוביץ׳ לפני כשנתיים בחוף הסטודנטים בעיר.

לדברי ד״ר צביאלי, שבדק וחקר את חופי חיפה, "המאפיינים המורפולוגיים של חוף הסטודנטים שונים מהותית מחמשת החופים הדרומיים של חיפה, שבהם אנרגיית הגלים הפוקדים את החוף מתפזרת ואינה מאפשרת בנקל התפתחות של זרמי סחיפה חזקים, כפי שמתפתחים בחוף הסטודנטים".
על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו״ד ענת גינזבורג, הנער הגיע לחוף הסטודנטים בשעות הצהריים של חופשת הפסח לפני שנתיים, יחד עם עוד שלושה חברים.

לדברי הוריו של הנער, מדובר בחוף מוכרז ומוסדר לרחצה, ידוע ופופולרי בקרב המתרחצים, שבאותה שעה היה הומה אדם.
כיוון שגם המסעדה בחוף הייתה פתוחה, לא ניתן היה לדעת, לדבריהם, כי העירייה לא הציבה מצילים בחוף הים. ארבעת החברים נכנסו לים, שהיה נוח לרחצה, ועמדו בתוך המים הרדודים בסמיכות לחוף, כשסביבם מתרחצים רבים.

בתוך שניות, נטען בתביעה, החלו זרמים עזים לסחוף את הארבעה לעומק הים. הם נקלעו למצוקה קשה ועשו כל שביכולתם כדי להיחלץ מהמים, אך הגלים סחפו אותם מטה, הקרקע נשמטה תחת רגליהם והם נאבקו לצאת החוצה.

צילום הכתבה בתמונה –

שיתוף

כתבו עלינו נוספים

ענת גינזבורג, משרד עורכי דין, נוטריון ומגשרים ידאג לכם לפיצוי הטוב ביותר!

להערכת סיכוי ושווי תביעתך ללא התחייבות, חייג עכשיו או מלא את הפרטים הבאים ונחזור אליך

דילוג לתוכן